Jump to content

Featured Replies

comment_151967

Försäkring är den stora posten utöver bränsle och det kan bara du kolla pris på. Det beror helt på ålder, bostad samt geografisk placering. Service på en 05:a är extremt billigt jämfört med andra märken. Hela jänkekulturen innebär att man skiter i stämplar i boken så du kan gladeligen serva själv om du vet hur man byter olja. Det enda egentligen tråkiga är att byta tändstift, vilket görs var 160 000:e km på en GT... Allt annat klarar man själv med helt vanliga verktyg egentligen. Automatlådan kräver en nippel för en femtiolapp på ebay för att kunna fyllas på.

comment_152035

Skulle jag vara dig skulle jag mest oroa mig för vad försäkringen kostar.

Den är nog den som kan bli dyrast.

Som bil är det en ganska enkelt och pålitligt byggd bil utan massa konstiga svindyra lösningar som man brukar hitta på europeiska bilar med stora motorer i. Så vad gäller reservdelar skulle jag nog säga blir svårt att hitta ett bil märke med billigare delar. Speciellt om du importerar allt själv.

Vill du åka V8 är dessutom Ford 4,6 litersen en av dom snålaste V8 motorer jag stött på. Skulle gissa du kommer ligga runt 1 liter milen lite högre med automat.

Ska du vinter åka skulle jag göra en rejäl rost behandling samt kolla ifall du ska bygga om i hjulhus så inte smuts fastnar i någon grop eller liknade. Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut på 05 med innerskärmarna. Men många av mustangerna som kommit hit är nog inte byggda för vinter klimat vilket innebär ingen rostskyddsbehandling mer än för att klara regn i varmt klimat.

Lycka till med att fina din Mustang.

Samt tycker du gör ett klockrent val av bil.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...