Adamjag July 13, 2016 Report July 13, 2016 Hej! Jag tänkte köpa mig en mustang 05a, men skulle behöva veta hur mycket det kostar att äga bilen! Jag är 20 år gammal. Tack för hjälpen! Citera
RoTe July 13, 2016 Report July 13, 2016 Försäkring är den stora posten utöver bränsle och det kan bara du kolla pris på. Det beror helt på ålder, bostad samt geografisk placering. Service på en 05:a är extremt billigt jämfört med andra märken. Hela jänkekulturen innebär att man skiter i stämplar i boken så du kan gladeligen serva själv om du vet hur man byter olja. Det enda egentligen tråkiga är att byta tändstift, vilket görs var 160 000:e km på en GT... Allt annat klarar man själv med helt vanliga verktyg egentligen. Automatlådan kräver en nippel för en femtiolapp på ebay för att kunna fyllas på. 1 Citera
Wallentin July 14, 2016 Report July 14, 2016 (redigerad) Kostnaden för reservdelar är också en grej du behöver tänka på. Det är dyrare än genomsnittet. Mycket billigare att köpa delar från usa, men då tillkommer frakt och tullavgift också. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Gtttggg July 14, 2016 Report July 14, 2016 (redigerad) Är du ute efter Mustang med V8 eller V6? Ägarkostnaderna skiljer sig mellan dem. Ändrade %s av %s (%s) Citera
mrv8 July 19, 2016 Report July 19, 2016 Skulle jag vara dig skulle jag mest oroa mig för vad försäkringen kostar. Den är nog den som kan bli dyrast. Som bil är det en ganska enkelt och pålitligt byggd bil utan massa konstiga svindyra lösningar som man brukar hitta på europeiska bilar med stora motorer i. Så vad gäller reservdelar skulle jag nog säga blir svårt att hitta ett bil märke med billigare delar. Speciellt om du importerar allt själv. Vill du åka V8 är dessutom Ford 4,6 litersen en av dom snålaste V8 motorer jag stött på. Skulle gissa du kommer ligga runt 1 liter milen lite högre med automat. Ska du vinter åka skulle jag göra en rejäl rost behandling samt kolla ifall du ska bygga om i hjulhus så inte smuts fastnar i någon grop eller liknade. Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut på 05 med innerskärmarna. Men många av mustangerna som kommit hit är nog inte byggda för vinter klimat vilket innebär ingen rostskyddsbehandling mer än för att klara regn i varmt klimat. Lycka till med att fina din Mustang. Samt tycker du gör ett klockrent val av bil. Citera
Recommended Posts