Jump to content

Ford Mustang Fastback 65-66 original navkapslar?


Fredde87

Recommended Posts

Hej!
Min pappa importerade en fastback från USA i slutet av 70 talet. En fastback av årsmodell antingen 65 eller 66. Bilen kom med original navkapslarna som han ganska omgående avlägsna och satte på andra fälgar. Idag när jag rensade i hans garage så hittade jag vad jag tror är original navkapslarna till bilen. Men då jag inte kan någonting om just dessa bilar ställer jag frågan till er om det är rätt. Alla navkapslar var i helt okej skick förutom att de varit dammiga efter ha legat i ett garage sen slutet av 70 talet. Den jag bifogar bild på var i sämst skick och är fortsatt smutsig, torkade bara av den lite lätt.

Ytterligare en fråga, betingar de något värde eller kan jag slänga dem på tippen med gott samvete? Bilen finns inte här längre och jag lär inte skaffa någon Mustang heller :).

13716224_10154750473422923_1893197216784618834_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, 65 rangoon red said:

Dom är säkert värda en del, och är det verkligen äkta GT kapslar är dom nog värda ännu mer. 

Släng dom INTE på tippen vad du än gör, för då kommer du att hemsökas av hemska mardrömmar ;-)

// Ulf

Det är säkerligen original. Men bäst att vara 100% säker. Kan man kontrollera det på något sätt om det är original?. Om det är så får jag väl slänga upp en Blocket annons istället för att slänga dem på tippen ;)

Link to comment
Share on other sites

1: 1966

2: Finns ej någon speciell gt kapsel , skulle i så fall vara styled steel wheels som satt på de flesta GT bilarna

2: spinnerskapsel  saknar spinnersen ( emblem med tre armar)

3: man får ej några större summor för dessa när de ej är kompletta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...