Jump to content

65 rangoon red

Medlemmar
  • Inlägg

    32
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

65 rangoon red's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Om du har bilen i tält eller kallförråd, Se till att skydda bilen från möss som kan gnaga sönder kablar och inredning. Hissa upp bilen på pallbockar och hitta på nåt sätt att hindra möss att klättra upp. Smeta in pallbockarna med fett eller nåt illaluktande ämne ?
  2. Hej Nån som har erfarenhet av aluminiumkylare från ANAB ? Ska sitta på en 289 årsmodell -65. Original motor utan trim. Priserna hos ANAB verkar ju vara ok men hur är det med kvalitet, passform och finish ? Jag hade tänkt måla den svart, nåt att tänka på där vad det gäller värme och kylförmåga ? http://www.anabint.com/Produkter_Bildelar_Kylare_Modellanpassade_R251.html // Ulf
  3. Jag skulle misstänka tändningsproblem. Fördelarlock, tändkabel, tändstift. Biltema har en "tändningsprovare". Ingen kvalitetsprodukt kanske men kan vara till hjälp. https://www.biltema.se/bil---mc/verkstadsutrustning/testinstrument/elektroniska-testinstrument/tandningsprovare-2000017037
  4. Dom är säkert värda en del, och är det verkligen äkta GT kapslar är dom nog värda ännu mer. Släng dom INTE på tippen vad du än gör, för då kommer du att hemsökas av hemska mardrömmar ;-) // Ulf
  5. Kolla med HC Bilservice i Lund. Importerar jänkebilar, helst Mustang som dom kan det mesta om. Har även däck och fälgar. // Ulf
  6. Att det rostar hål och läcker innanför luftintagen framför framrutan är tyvärr ett vanligt fel på gamla mustanger. Tyvärr också ett jäkla jobb att fixa (har jag hört) eftersom det är ett väldans svåråtkomligt ställe att svetsa på. Har aldrig gjort det själv dock. Kanske nån annan som har beskrivning på hur man gör ? Ulf
  7. Dessa "svinpittar" är inte helt lätta att använda om man inte är van, speciellt inte på en tunn bult. Hålet måste borras absolut rakt och gör man fel skadar man gängorna i motorblocket. Om du är ovan bör du kanske lämna in den på en verkstad som kan detta. Med rätt verktyg och erfarenhet fixar dom det nog lätt, troligen inte jättedyrt. Ulf
  8. Om man är misstänksam mot Feltema så har Mekonomen har Gulf ATF Type F som dom tar hem på beställning. Funkar fint. Som sagt, rätt olja är viktigt.
  9. Nyckel som ibland fastnade i tändningslåset hade jag också problem med på min -65:a. En ny låscylinder löste problemet, kostade ett par hundra kronor så det är nog inget att oroa sig för. Ulf
  10. Kanske nåt så här ? Fast jag är 100 % säker att det är korrekt. Ulf
  11. Autosol hade jag varit försiktig med särskilt om man använder polermaskin. Det innehåller ganska mycket slipmedel och är egentligen bäst för få glans på matt krom. Som sagt .... försiktigt. Ulf
  12. Ett riktigt garage måste du skaffa. De flesta entusiastbils-försäkringar kräver att bilen står i enskilt garage och absolut inte på gatan. Våra gamla pärlor är dessutom ganska lättstulna. Rattlås, startspärr och såna nymodigheter var inte uppfunnet på 60-talet. Good luck Ulf
  13. Man måste ta ut handskfacket först som det har sagts tidigare. Vid första anblick verkar det "omöjligt" trångt. Men det är faktiskt inte så farligt när man väl går på det. Att ta bort stolar och mattor är inte nödvändigt. Det här klarar du lätt som en plätt. :-) Mvh Ulf
  14. När jag renoverade min förgasare så tog jag ett foto med digitalkameran för varje detalj som jag plockade loss. Sen var det bara att titta på bilderna och sätta ihop allt i omvänd ordning. Ett enkelt sätt att få tillbaka allt på rätt plats. Ulf
  15. Hej Är det nån som kan förtydliga hur man "drar runt oljepumpen med borrmaskin " ??? Ulf
×
×
  • Create New...