Jump to content

Recommended Posts

Hej

Efter att ha samlat in information hur man undviker att tändstiften går av har jag äntligen vågat mig på denna operation. Gick mycket bra, alla tändstift hela. Några punkter som är viktiga

1. Kall motor

2. Krypolja. Körde med omega som är en fantastisk produkt.

3. Använd Momentnyckel både vid losstagning och åtdragning.

4. Lossa lite i taget, på med krypolja.

5. Tålamod

Motorn uppskattade verkligen bytet, originalstift med nästan 12000 mil. Gick bra innan men ännu bättre efter byte.

 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 1

Titta på dem, de är i 2 delar.

Har underdelen koksat fast och går av så är det ett fantastiskt jobb att få dän delen som blev kvar.

En riktig miss från Ford....

 

10 minuter sedan, Kragan said:

Varför är det så krångligt att byta stift??

 

Tändstiften är tvådelade och riskerar att dela på sig när man lossar dem. Inte kul om halva stiftet sätter sig i toppen. Så därför är det viktigt att göra som Wallace skrev :) 

Är tveksam om det är så på 08-10, de fick andra toppar och annan gänga på stiften.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...