Wallace July 27, 2016 Report July 27, 2016 Hej Efter att ha samlat in information hur man undviker att tändstiften går av har jag äntligen vågat mig på denna operation. Gick mycket bra, alla tändstift hela. Några punkter som är viktiga 1. Kall motor 2. Krypolja. Körde med omega som är en fantastisk produkt. 3. Använd Momentnyckel både vid losstagning och åtdragning. 4. Lossa lite i taget, på med krypolja. 5. Tålamod Motorn uppskattade verkligen bytet, originalstift med nästan 12000 mil. Gick bra innan men ännu bättre efter byte. 1 Citera
Wallentin July 27, 2016 Report July 27, 2016 Bra jobbat, är lite nervöst att göra första bytet. Men med tålamod och olja så går det bra :) Citera
Tbird July 30, 2016 Report July 30, 2016 Titta på dem, de är i 2 delar. Har underdelen koksat fast och går av så är det ett fantastiskt jobb att få dän delen som blev kvar. En riktig miss från Ford.... Citera
Wallentin July 30, 2016 Report July 30, 2016 10 minuter sedan, Kragan said: Varför är det så krångligt att byta stift?? Tändstiften är tvådelade och riskerar att dela på sig när man lossar dem. Inte kul om halva stiftet sätter sig i toppen. Så därför är det viktigt att göra som Wallace skrev :) Är tveksam om det är så på 08-10, de fick andra toppar och annan gänga på stiften. 1 Citera
alexGT August 3, 2016 Report August 3, 2016 Jag har en -09 och mina ser inte ut sådär[emoji3] Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.