Jump to content

Recommended Posts

Jag har ett underligt elfel det händer absolut ingenting när jag vrider startnyckeln till startläget, jag har då bytt batteriet start relä startmotor och även laddningsrelä.Det började med blinkers som strulade men det har jag fått i ordning jag känner att jag har gjort mycket utan resultat. Är det nån som har nått tips o förslag ?

Mvh mussemicke

Har du provat att koppla direkt på startrelät? Plus på batteriet till s på startrelät. Snurrar det då är det startspärren eller tändningslåset. Se till att lådan står i P innan du provar. Detta gäller bilar med startrelät på skärmen.

Hallå Lars 

jag har testat att koppla mellan plus på batteriet samt s på start relät men inget händer måste man göra nått mer för att det ska fungera? Eller är det bara och göra som du beskriver

Du kan prova med en startkabel från plus på batteriet till startrelät. Skruven som håller kabeln som går till startmotorn. Först kanske du ska prova med en startkabel från minus på batteriet till en bult på motorn. Det kan vara jordfel. Att kabeln mellan motorn och karossen har gått av eller har dålig kontakt.

Hallå igen 

jag har bytt dessa jordkablar från blocket till minus på batteriet har även kollat om kabeln är hel hela vägen med pipfunktion på voltmätare och det är okej men jag kan testa som du beskriver för att utesluta tack för tipsen jag ska kolla imorgon

Halloj jag har nu testat att kopplat en startkabel mellan blocket på motor till minus på batteriet utan resultat men efter det testade jag att koppla mellan plus på batteriet och start relä och då hoppade bilen igång är det tändningslåset då?

Hej allihop som har varit vänliga och behjälpliga med tips och idéer på vad felet kunde vara för nått gällande bilen startar inte det var tips på tändningslås eller startspärr neutralkontakten man kan säga att det var neutralkontakten det var en kabel vid tändningslåset som var av o ihopskarvad sen tidigare jag trodde inte detta hade med starten att göra så jag skarvade ihop dessa två kablar och  motorn går nu runt 

tusen tack för alla tips och idéer

Hej igen! Jag har fått ett litet efterskalv som jag skrev innan så hände i inget när jag skulle starta min mustang 67 nu är det så här då att bilen går inte riktigt bra det där i början när man gasar iväg så känns det som den vill dö bilen jag har kontrollerat nollning av motorn o där är det okej det sitter en hei fördelare i nu jag har märkt att motorn går upp i temp kokpunkt för snabbt jag har en känsla av att tändningen har med detta att göra vad ska jag göra har nån några tips och trix?

• 1 year later...
On 2016-08-24 at 18:21, MusseMicke said:

Hej igen! Jag har fått ett litet efterskalv som jag skrev innan så hände i inget när jag skulle starta min mustang 67 nu är det så här då att bilen går inte riktigt bra det där i början när man gasar iväg så känns det som den vill dö bilen jag har kontrollerat nollning av motorn o där är det okej det sitter en hei fördelare i nu jag har märkt att motorn går upp i temp kokpunkt för snabbt jag har en känsla av att tändningen har med detta att göra vad ska jag göra har nån några tips och trix?

Vad hittade du lösningen på de problemen, hur, vart?