Jump to content

Arreflod.

Recommended Posts

Gjorde två konsoller till lådans oljekylning. Mina polare tycker min lösning är knäpp och det kanske den är? Tanken är slang från lådan till konsol på rambalk därefter 3/8'alurör till konsol på ramtassen och därefter slang til kyl. 

Många kopplingar vart det, 12st tror jag. Inte helt gratis i alla fall. :) 

IMG_0068.JPG

IMG_0067.JPG

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, M Arreflod said:

Protouuuuring?  

Nu måste jag nog byta till 5vxl man så att hjulupphängningen kommer till användning. :)

 

Japp tänkte köra helt orginal först då jag hadde nästan allt till den för att få den till nyskick.

Men jag inser nu att det tar för mycket tid, är det verkligen så jag vill ha den? Nej.

 

så jag velar fram å tillbaka på vilken framvagn jag ska köpa.

funderar på denna framvagn http://www.cjponyparts.com/rod-custom-rack-and-pinion-disc-brake-conversion-kit-with-tubular-a-arm-system-manual-steering-modular-v8-1965-1973/p/RCK106M-V/

 

 

Det blir mycket pengar MEN jag har inga planer på att sälja bilen. 

Så varför inte satsa lite pengar på den för jag lär ha denna ett bra tag :) 

 

Nästa steg är motor och bakvagn.

Har idag en 302 windsor från en 88 som vi kasta sprutet på och satte dit förgasare.

Men byter jag framvagn kanske det blir en mordärnare motor med sprut och kompressor :) 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
(redigerad)

Ett smutsigt insug får en dos av bakpulver. Köpte sodabläster model mindre förra året men den har legat oanvänd så jag testade vad den kunde göra med toppar och insug. Tycker resultatet blev ganska bra. Bilder i ordn före, under och efter

20161015_172956.jpg

20161022_132032.jpg

20161022_144050.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Haha! 

Så bra bygger jag inte. Det finns många andra här på forumet som håller nivå vida över min!

Det ska duga åt mig, men inte ens det lyckas jag med. Jag är grymt besviken och känner jag vill bara skita i allt eftersom det inte blir så bra som jag föreställt mig i tanken. Jag skulle kunna be om hjälp men har valt göra allt själv och då får jag stå mitt kast.

Men nu ska jag göra klart den här bilen och min nästa ska mycket bättre! 

Mvh Arreflod

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
On 2016-09-04 at 23:27, Arreflod. said:

Gamla framvagnen. Fick bara rulla en sådär 150-200 mil. Nu ska den bort! 

image.jpeg

image.jpeg

Jag håller på med att byta framvagn jag med men en haidts istället. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 2016-09-06 at 19:22, Arreflod. said:

Här ser ni hur det ser ut med tråg vs styrväxel. Tryckte till hörnet på tråget lite och fann på det sättet ett par millimeter. Tyvärr går det inte att bygga om främre delen av tråget då oljepumpen sitter därfram och utrymmet är så snålt det kan bli. 

Jag placerade en regel under motorn och skimmsade med smalare bitar tills motorn låg rätt. Önskan är att styrväxel låg närmre balken, då skulle allt vara perfekt. Tyvärr saknar jag kunskap om vad som händer om man flyttar in den förutom att man lätt kan förstå det påverkar saker och ting och säkert i en negativ riktning. Styrväxeln får alltså sitta där Heidts valt placera den.

image.jpeg

image.jpeg

Har samma problem med min 66a. Men får lyfta motorn rätt mycket så den blir inte i våg. Hur mycket har du lyft den. Tänkte nästan flytta fram min motor 10 cm då går den ner och styrväxeln passar, men måste då förlänga kardanen. Har du några andra tips o trix mvh Göran 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...