October 15, 20168 yr Author comment_153352 Gjorde två konsoller till lådans oljekylning. Mina polare tycker min lösning är knäpp och det kanske den är? Tanken är slang från lådan till konsol på rambalk därefter 3/8'alurör till konsol på ramtassen och därefter slang til kyl. Många kopplingar vart det, 12st tror jag. Inte helt gratis i alla fall. :)
October 16, 20168 yr comment_153354 15 timmar sedan, M Arreflod said: Protouuuuring? Nu måste jag nog byta till 5vxl man så att hjulupphängningen kommer till användning. :) Japp tänkte köra helt orginal först då jag hadde nästan allt till den för att få den till nyskick. Men jag inser nu att det tar för mycket tid, är det verkligen så jag vill ha den? Nej. så jag velar fram å tillbaka på vilken framvagn jag ska köpa. funderar på denna framvagn http://www.cjponyparts.com/rod-custom-rack-and-pinion-disc-brake-conversion-kit-with-tubular-a-arm-system-manual-steering-modular-v8-1965-1973/p/RCK106M-V/ Det blir mycket pengar MEN jag har inga planer på att sälja bilen. Så varför inte satsa lite pengar på den för jag lär ha denna ett bra tag :) Nästa steg är motor och bakvagn. Har idag en 302 windsor från en 88 som vi kasta sprutet på och satte dit förgasare. Men byter jag framvagn kanske det blir en mordärnare motor med sprut och kompressor :) Ändrade %s av %s (%s)
November 6, 20168 yr Author comment_153626 Ett smutsigt insug får en dos av bakpulver. Köpte sodabläster model mindre förra året men den har legat oanvänd så jag testade vad den kunde göra med toppar och insug. Tycker resultatet blev ganska bra. Bilder i ordn före, under och efter Ändrade %s av %s (%s)
November 6, 20168 yr Author comment_153628 Lite rör och slang monteras. Använde originalfästena till slang men vände dem och satte dit en nitmutter i ramen för bulten till fästet
November 10, 20168 yr Author comment_153687 Rören till lådkylaren bockade och lite putsade. Klara för montering.
November 10, 20168 yr Author comment_153688 Nu sitter de på plats men det saknas ett par fästen mitt på. Kanske tillverkar jag nått för jag vill inte ha de vanliga rörklammerna med gummi i för de ser inge bra ut.
November 12, 20168 yr comment_153706 Mycket arbete, seriöst gjort och går framåt. Kommer att bli mycket bra.
November 13, 20168 yr comment_153718 Jösses, nu känns min renovering som väldigt simpel, underbart jobbat fortsätt i samma stil så blir det en superbil :)
November 18, 20168 yr Author comment_153759 Handlat mer nitmutter och hittade plasthållare som är till elkabel, säljs på Meca. De fungerar bra till mina 3/8 rör.
November 19, 20168 yr Author comment_153772 Haha! Så bra bygger jag inte. Det finns många andra här på forumet som håller nivå vida över min! Det ska duga åt mig, men inte ens det lyckas jag med. Jag är grymt besviken och känner jag vill bara skita i allt eftersom det inte blir så bra som jag föreställt mig i tanken. Jag skulle kunna be om hjälp men har valt göra allt själv och då får jag stå mitt kast. Men nu ska jag göra klart den här bilen och min nästa ska mycket bättre! Mvh Arreflod
November 19, 20168 yr comment_153774 Ser så städat och stilrent! Det gillar jag! Med vitt motorutrymme så blir det till att tvätta varje gång du kör för att hålla det snyggt. Minsta smutsig tumme kommer att synas men bygg för högtryckstvätt så är saken biff!
January 7, 20232 yr comment_181184 On 2016-09-04 at 23:27, Arreflod. said: Gamla framvagnen. Fick bara rulla en sådär 150-200 mil. Nu ska den bort! Jag håller på med att byta framvagn jag med men en haidts istället.
April 6, 20232 yr comment_181515 On 2016-09-06 at 19:22, Arreflod. said: Här ser ni hur det ser ut med tråg vs styrväxel. Tryckte till hörnet på tråget lite och fann på det sättet ett par millimeter. Tyvärr går det inte att bygga om främre delen av tråget då oljepumpen sitter därfram och utrymmet är så snålt det kan bli. Jag placerade en regel under motorn och skimmsade med smalare bitar tills motorn låg rätt. Önskan är att styrväxel låg närmre balken, då skulle allt vara perfekt. Tyvärr saknar jag kunskap om vad som händer om man flyttar in den förutom att man lätt kan förstå det påverkar saker och ting och säkert i en negativ riktning. Styrväxeln får alltså sitta där Heidts valt placera den. Har samma problem med min 66a. Men får lyfta motorn rätt mycket så den blir inte i våg. Hur mycket har du lyft den. Tänkte nästan flytta fram min motor 10 cm då går den ner och styrväxeln passar, men måste då förlänga kardanen. Har du några andra tips o trix mvh Göran
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.