Arreflod. October 15, 2016 Author Report October 15, 2016 Gjorde två konsoller till lådans oljekylning. Mina polare tycker min lösning är knäpp och det kanske den är? Tanken är slang från lådan till konsol på rambalk därefter 3/8'alurör till konsol på ramtassen och därefter slang til kyl. Många kopplingar vart det, 12st tror jag. Inte helt gratis i alla fall. :) Citera
Mackan108 October 16, 2016 Report October 16, 2016 (redigerad) 15 timmar sedan, M Arreflod said: Protouuuuring? Nu måste jag nog byta till 5vxl man så att hjulupphängningen kommer till användning. :) Japp tänkte köra helt orginal först då jag hadde nästan allt till den för att få den till nyskick. Men jag inser nu att det tar för mycket tid, är det verkligen så jag vill ha den? Nej. så jag velar fram å tillbaka på vilken framvagn jag ska köpa. funderar på denna framvagn http://www.cjponyparts.com/rod-custom-rack-and-pinion-disc-brake-conversion-kit-with-tubular-a-arm-system-manual-steering-modular-v8-1965-1973/p/RCK106M-V/ Det blir mycket pengar MEN jag har inga planer på att sälja bilen. Så varför inte satsa lite pengar på den för jag lär ha denna ett bra tag :) Nästa steg är motor och bakvagn. Har idag en 302 windsor från en 88 som vi kasta sprutet på och satte dit förgasare. Men byter jag framvagn kanske det blir en mordärnare motor med sprut och kompressor :) Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Arreflod. November 6, 2016 Author Report November 6, 2016 Isär med generatorn för en sväng i glasblästern. Blev ok. Citera
Arreflod. November 6, 2016 Author Report November 6, 2016 (redigerad) Ett smutsigt insug får en dos av bakpulver. Köpte sodabläster model mindre förra året men den har legat oanvänd så jag testade vad den kunde göra med toppar och insug. Tycker resultatet blev ganska bra. Bilder i ordn före, under och efter Ändrade %s av %s (%s) Citera
Arreflod. November 6, 2016 Author Report November 6, 2016 Lite rör och slang monteras. Använde originalfästena till slang men vände dem och satte dit en nitmutter i ramen för bulten till fästet Citera
Arreflod. November 6, 2016 Author Report November 6, 2016 Nytvättad men inte riktigt tillsnyggad än Citera
Arreflod. November 10, 2016 Author Report November 10, 2016 Rören till lådkylaren bockade och lite putsade. Klara för montering. Citera
Arreflod. November 10, 2016 Author Report November 10, 2016 Nu sitter de på plats men det saknas ett par fästen mitt på. Kanske tillverkar jag nått för jag vill inte ha de vanliga rörklammerna med gummi i för de ser inge bra ut. Citera
Tbird November 12, 2016 Report November 12, 2016 Mycket arbete, seriöst gjort och går framåt. Kommer att bli mycket bra. 1 Citera
turbo57 November 13, 2016 Report November 13, 2016 Jösses, nu känns min renovering som väldigt simpel, underbart jobbat fortsätt i samma stil så blir det en superbil :) Citera
Arreflod. November 18, 2016 Author Report November 18, 2016 Handlat mer nitmutter och hittade plasthållare som är till elkabel, säljs på Meca. De fungerar bra till mina 3/8 rör. 1 Citera
stepside November 18, 2016 Report November 18, 2016 Och när kan jag lämna min bil till dig?? ??☺☺bra jobbat ??? Citera
Arreflod. November 19, 2016 Author Report November 19, 2016 Haha! Så bra bygger jag inte. Det finns många andra här på forumet som håller nivå vida över min! Det ska duga åt mig, men inte ens det lyckas jag med. Jag är grymt besviken och känner jag vill bara skita i allt eftersom det inte blir så bra som jag föreställt mig i tanken. Jag skulle kunna be om hjälp men har valt göra allt själv och då får jag stå mitt kast. Men nu ska jag göra klart den här bilen och min nästa ska mycket bättre! Mvh Arreflod Citera
Per Berglund November 19, 2016 Report November 19, 2016 Ser så städat och stilrent! Det gillar jag! Med vitt motorutrymme så blir det till att tvätta varje gång du kör för att hålla det snyggt. Minsta smutsig tumme kommer att synas men bygg för högtryckstvätt så är saken biff! Citera
goran315 January 7, 2023 Report January 7, 2023 On 2016-09-04 at 23:27, Arreflod. said: Gamla framvagnen. Fick bara rulla en sådär 150-200 mil. Nu ska den bort! Jag håller på med att byta framvagn jag med men en haidts istället. Citera
goran315 April 6, 2023 Report April 6, 2023 On 2016-09-06 at 19:22, Arreflod. said: Här ser ni hur det ser ut med tråg vs styrväxel. Tryckte till hörnet på tråget lite och fann på det sättet ett par millimeter. Tyvärr går det inte att bygga om främre delen av tråget då oljepumpen sitter därfram och utrymmet är så snålt det kan bli. Jag placerade en regel under motorn och skimmsade med smalare bitar tills motorn låg rätt. Önskan är att styrväxel låg närmre balken, då skulle allt vara perfekt. Tyvärr saknar jag kunskap om vad som händer om man flyttar in den förutom att man lätt kan förstå det påverkar saker och ting och säkert i en negativ riktning. Styrväxeln får alltså sitta där Heidts valt placera den. Har samma problem med min 66a. Men får lyfta motorn rätt mycket så den blir inte i våg. Hur mycket har du lyft den. Tänkte nästan flytta fram min motor 10 cm då går den ner och styrväxeln passar, men måste då förlänga kardanen. Har du några andra tips o trix mvh Göran Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.