masterofpuppets September 9, 2016 Report September 9, 2016 hej fick nedslag på besiktningen på höger kulbult på min Gt-05 (min kompis herr bilmek säger att d inte e nåt fel ) måste man byta hela länkarmen eller går det att bara byta kulbulten ?jag tycker det ser ut som den sitter fast i länkarmen :-) Citera
masterofpuppets September 9, 2016 Author Report September 9, 2016 hur får man loss den gamla ? dom nya har låsringar men den gamla sitter som fan Citera
RoTe September 9, 2016 Report September 9, 2016 hur får man loss den gamla ? dom nya har låsringar men den gamla sitter som fan Du pressar. Citera
grufman September 18, 2016 Report September 18, 2016 Några saker du bör tänka på: 1) Det finns lösa kulbultar. Det är dock välkänt att dessa kan resultera i att godset spricker. 2) Hela länkarmen är totalt felkonstruerad. Den är ersatt mer än 10ggr om man äger en 2005. Om man byter till en ny länkarm får man den senaste "versionen" som är betydligt friskare än 2005'ans modell 3) Kulbulten är det första som sticker. Efter det kommer den bakre hydrobussningen som spricker i gummit. När den spruckit sitter hela bärarmen löst vilket ger helt skeva hjulvinklar och sönderkörda däck. Detta händer förr eller senare på alla mustanger med dessa bärarmar. Så... om du vill lösa problemet kortsiktigt och tar risken att bärarmen spricker när du pressar in den nya kulbulten, kör på det, förhoppningsvis håller den i stålet tills hydrobussningen packar ihop och gör att du ändå måste byta hela bärarmen... Bifogar bild på hydrobussning som gjort sitt. Citera
Wallentin September 18, 2016 Report September 18, 2016 Behöver byta på min 06:a snart. Men låter som att man bör satsa på GT500 länkarmar eller liknande? :) Citera
grufman September 18, 2016 Report September 18, 2016 27 minuter sedan, Wallentin said: Behöver byta på min 06:a snart. Men låter som att man bör satsa på GT500 länkarmar eller liknande? :) Skillnaden består i? Citera
Wallentin September 18, 2016 Report September 18, 2016 3 minuter sedan, grufman said: Skillnaden består i? Såg på american muscle att de är förstärka mot GT´s. Kulled och bussning. Men sen säljer de även en billig variant av länkarm och den senare versionen av GT´s för runt samma pris. Så det är nog egentligen ingen större skillnad mellan den senare versionen och GT500. Citera
masterofpuppets September 18, 2016 Author Report September 18, 2016 Har redan bytt den ? får byta bärarmar nästa gång ? Citera
Recommended Posts