68mustang October 24, 2016 Report Share October 24, 2016 Jag har enkelt avgassystem på min bil med 289. Var det orginal eller var det dubbelt? Jag funderar på att köpa ett nytt avgassystem men så vill jag veta om det finns fästen för upphängning till det eller om det är mycket meck att få dit? mvh kristian Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalaspuffar October 24, 2016 Report Share October 24, 2016 Vad jag vet var det vanligare med 1 rör på 68:or med 2v vinkelåttor de som hade dubbelt var de bilar med GT uförande. Går att byta till dubbelt kräver lite mekande borrande flytt av handbromsvire förstärkning i plåten i ryggstödet back för upphängningen av dämparna och lite så :) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
68mustang October 24, 2016 Author Report Share October 24, 2016 Ajdå. Jag hade hoppats på lite mer " plug and play". Lite borrande och sätta dit nåt fäste kunde jag väl tänka mig men flytta handbromswire låter jobbigt. Får tacka för svar! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lostincepancake January 13, 2017 Report Share January 13, 2017 Hm..kör ned nymonterade dubbla blås..dock med GT plåt bak. Köpt på vp passade perfekt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
68mustang January 14, 2017 Author Report Share January 14, 2017 Har du några bilder på hur det ser ut? Vad menas med gt plåt? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lostincepancake January 14, 2017 Report Share January 14, 2017 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
68mustang January 14, 2017 Author Report Share January 14, 2017 Snyggt! Du har ingen bild på hur det sitter underifrån med fästen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lostincepancake January 14, 2017 Report Share January 14, 2017 Tyvärr inte. Det följer med bra grejer från vp. Har 2 bultar under baksätet och 2 hållare med gummiupphängning på burkarna. Fick ta bort förstärkningen man sätter dragkrok i.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanHas January 22, 2017 Report Share January 22, 2017 Jag har dubbla rör. Ingen GT utan 4v Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snorre70 February 3, 2017 Report Share February 3, 2017 (redigerad) Dubbla rör va väl bara något som va standard på dom stora motorerna 1968 och GT, men 1968 kunde man inte köpa GT med 289;an Bara 289:an GT/special va ett undantag, (men om den fanns med dubbla pipor vet jag ej) Så en 289 va garanterad byggd med ett rör från fabriken. 1967 kunde man köpa GT med 289 men som sagt va inte 1968. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snorre70 February 3, 2017 Report Share February 3, 2017 On 2017-01-22 at 18:09, JanHas said: Jag har dubbla rör. Ingen GT utan 4v Klart det va dubbla på din 302 med 4 ports alla 4ports hade dubbla rör. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snorre70 February 3, 2017 Report Share February 3, 2017 On 2016-10-24 at 15:20, Kalaspuffar said: Vad jag vet var det vanligare med 1 rör på 68:or med 2v vinkelåttor de som hade dubbelt var de bilar med GT uförande. Går att byta till dubbelt kräver lite mekande borrande flytt av handbromsvire förstärkning i plåten i ryggstödet back för upphängningen av dämparna och lite så :) OKEJ jag har dubbla på min, efter monterat o jag har inte behövt flytta några saker men handbroms m.m. bara montera upp. lätt som en plätt, alla hålen finns redan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalaspuffar February 3, 2017 Report Share February 3, 2017 Okej , då hade jag fel Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.