Jump to content

Featured Replies

comment_153468

Vad jag vet var det vanligare med 1 rör på 68:or med 2v vinkelåttor de som hade dubbelt var de bilar med  GT uförande.

 

Går att byta till dubbelt kräver lite mekande borrande flytt av  handbromsvire  förstärkning i plåten i ryggstödet back för upphängningen av dämparna och lite så :)

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
comment_154519

Dubbla rör va väl bara något som va standard på dom stora motorerna 1968 och GT, men 1968 kunde man inte köpa GT med 289;an Bara 289:an GT/special va ett undantag, (men om den fanns med dubbla pipor vet jag ej) Så en 289 va garanterad byggd med ett rör från fabriken. 1967 kunde man köpa GT med 289 men som sagt va inte 1968.

 

Ändrade %s av %s (%s)

comment_154521
On 2016-10-24 at 15:20, Kalaspuffar said:

Vad jag vet var det vanligare med 1 rör på 68:or med 2v vinkelåttor de som hade dubbelt var de bilar med  GT uförande.

 

Går att byta till dubbelt kräver lite mekande borrande flytt av  handbromsvire  förstärkning i plåten i ryggstödet back för upphängningen av dämparna och lite så :)

OKEJ jag har dubbla på min, efter monterat o jag har inte behövt flytta några saker men handbroms m.m. bara montera upp. lätt som en plätt, alla hålen finns redan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...