Jump to content

Recommended Posts

Drar min gräns långt innan regn...och vid regn är det roligare att åka i min gamla volvo 245,,,,finns det inget fäste,,,varför riskera bitarna/det nedlagda arbetet?

antagligen blödig,,,,eller fattig ty jag anser mig inte ha råd att förzinka/kroma om hela underedet bara för att visa att jag har hår på bröstet,,,finns andra sätt att visa det...*s*

*garvar gott*...Då förstår jag varför det är svårt att byta stift för vissa killar,,,med motorvärmare i motorrummet....*skrattar än*

hmmmm Jag känner igen den där Mussen du har som "Avatar"

Du köpte den i Eskilstuna eller?

Ja, det är nog rätt musse du tänker på. Via omvägar kommer den från E-tuna. Gick där till år 2000 tror jag och var bla med i E-tunacupen.

Slänger med en lite större bild...

musse1.jpg

Jodå där har jag suttit! ;)

Lasse Åhbom har ägt den länge.

Jocke Flodkvist en annan kompis till mig har ägt den ett tag men det var en kille efter han (Conny) som körde den i Eskilstunacupen.

Han fick aldrig någon fart i den och sålde den ganska snabbt.

Den var i ett ganska ruffigt skick när jag satt i den men jag tror Conny fixade ganska mycket innan han sålde.

Det var en massa sprickor i golvet och ramen efter allt gasande minns jag

Hur är den nu?

Mange!

Klart balla fälgar!! tuff bil..

Per

Jag har ju de förstärkningar du nämde runt övre bärarmsinfästningarnac dock så är den främre delen på höger sida avkapad en bit,,,vet någon sådana plåtar vore jag tacksam för att få handla....behövs bara den främre på passagerarsidan...

Vad gäller 460 har jag redan köpt på mig det mesta till min 514 det är bara att offset slipa veven(om det nu inte blir en ny från USA - de är billiga nu) nu är det vxl lådan som är den stora kuggen/utgiften...

en annan fråga...hur ser det ut mellan styrsnäckan och rattaxeln på en 69?? antar det bara är en hardyskiva och en liten rörstump? finns det nån som har en över? eller vet var man kan handla ny??

har ej hittat nån eller nån sprängskiss...

mvh

Jodå där har jag suttit! ;)

Lasse Åhbom har ägt den länge.

Jocke Flodkvist en annan kompis till mig har ägt den ett tag men det var en kille efter han (Conny) som körde den i Eskilstunacupen.

Han fick aldrig någon fart i den och sålde den ganska snabbt.

Den var i ett ganska ruffigt skick när jag satt i den men jag tror Conny fixade ganska mycket innan han sålde.

Det var en massa sprickor i golvet och ramen efter allt gasande minns jag

Hur är den nu?

Kul med lite mera bakgrund på bilen.

Brorsan köpte den av Conny 2000 och jag den 2001. Skicket är bättre nu än vad du beskriver. Nog skulle den behöva en genomgång om den ska nå upp till utställningsklass, men det är iaf bra bruksskick. Funkar fint för mina syften.

Conny gjorde nog en del jobb och fixa till. Brorsan svetsade lite mer. Sedan den gick i Eskilstuna har vi renoverat motorn också. Inge värstingtrim men det lirar bra ändå. Kort sagt är det en skön åkmaskin. Man åker bra, skönt ljud, härligt vrid och det rör på sig när man vill det. :wink:

Jocke, det är han som har den där grön-grå(?) camaron med en ganska vass SB i, eller hur? Var det Lasse som lackade den i nuvarande färger? Har för med att den ska vara renoverad och lackad i slutet av 80-talet.

2QIK4U <- Jag gillar också fälgarna. Tydligen ska dem vara ganska unika. Togs bara in två omgångar om jag fattat tidigare ägare rätt.

Jocke, det är han som har den där grön-grå(?) camaron med en ganska vass SB i, eller hur? Var det Lasse som lackade den i nuvarande färger? Har för med att den ska vara renoverad och lackad i slutet av 80-talet.

.

Ja han har kvar den gröna Camaron och den går riktigt skönt och klår det mesta här med lustgasen påkopplad.

Han har vunnit cupen ett par gånger tror jag!?

Vet ej vem som lackat den men han har lackat om den på firma ytterliggare.

Klart snygg och snyggaste Camaro modellen

Har du någon sidobild så man ser fälgarna bättre??

fabrikat?

mvh

Har ingen bild i datorn nu, men jag får väl pallra mig ut i garaget ikväll och ta en närbild på fälgarna. Tyvärr vet jag inte fabrikatet, men det borde gå att spåra.