Jump to content

1966 HT "Stang" i Sthlm


Recommended Posts

Johan från Väsby här. Har sedan drygt ett år en 66:a HT som jag filar på och kör sparsamt med. Inget utställningsåk men jag jobbar på att få bort de värsta skavankerna.

Bilen är inköpt i Sundsvall och troligen inte okänd i detta forum då den är svensksåld sedan ny. Som ny var den dock vit och automat, nu är den röd och manuell.

Den har levt sitt liv vilket syns här och där men inget är av kritisk natur. Den är inte direkt rostig (sett betydligt värre) men någon bubbla finns här och där. Motorn är en 289 med vässad kam som levererar någonstans runt 250+ hk. Lite lynning när den är kall men fungerar bra när den fått lite värme. Konstigt nog fungerar den bättre sedan jag bytt avgassystemet till ett nytt utan hål =).

Sedan jag köpte den har den fått nyrenoverad växellåda, bälten på alla platser, nyrenoverade förgasare (dubbla Carter 500CFM), nytt avgassystem och diverse andra smärre uppgraderingar. Framåt ska den få nya gummilister runt om, nya backspeglar, nytt elsystem och eventuellt ett fungerande värmepaket.

 

Om någon har lite historik (kanske föregående ägare?) till denna bil så hör jag gärna mer om hur den levt och varit med om.

 

 

Mustang2.JPG

Mustang.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...