Jump to content

Getaway sthlm

Klubbmedlem
  • Inlägg

    69
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    3

Getaway sthlm last won the day on 6 februari 2019

Getaway sthlm had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    6179
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Stockholm
  • Yrke
    IT manager
  • Intressen
    Gamla bilar & traktorer

Senaste Profilbesöken

1 579 profil visningar

Getaway sthlm's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done

Recent Badges

5

Omdömespoäng

  1. Stjäl tråden en smula. Någon som har 15x7 eller 16x7 på sin kärra? Inventerar just nu marknaden för nya svålar bak att ersätta mina 245/60 R14 som är svåra att hitta däck till och dessutom tar i lite i skärmkanterna på min kärra. Jag har fått råd från en däcksfirma att gå på 15x7 men de känns lite...fjuttigt. Därav är jag nyfiken på vad ni andra åker på för dimensioner. 17" låter smarrigt men verkar gränsfall till att passa breddmässigt För den som söker 14" Centerline så kommer mina bli till salu när detta är över....
  2. Testa denna: http://www.mustangdecoder.com/decoder.html
  3. Mycket kul att följa dina uppdateringar. Har du även bytt fjäderhänken bak? Enl. uppgift skall det göra underverk för sidostabiliteten och är mitt nästa projekt.
  4. Du får nog vara lite mer precis i din fråga, vad jag ser så är det växelspak (auto), kylare, kylfläkt, luftburk och kupéfläktenhet. Vad är du ute efter? Till vilken modell? typ av motor/vxl låda?
  5. Hej i avlånga landet. Lite misstänksam som man är, tänkte jag att det var dax att kolla diffoljan i Mussens 8" bakaxel. Döm av min förvåning så verkade det i stort sett tomt!. Jag pytsade i en liter Liquid-Moly 85W-90 GL4 och även om det inte kom ut ur påfyllnadshålet så verkar det närma sig fullt (när flaskan vill suga in luft så drar den tillbaka olja) Någon som vet vad den skall hålla för volym så att man kan räkna ut hur mycket som fanns i innan jag började?
  6. Getaway sthlm

    Bilvård

    Skullenog säga att jag tvättar vardagsbilen oftare än mussen men då kör jag inte mycket med gammelbilen
  7. Läste nånstans att det finns en tillsats till motorolja som man kan köpa. Tydligen ska man pytsa i det innan oljebytet, köra varmt en liten stund och sen genomföra oljebytet. Tydligen ska det lösa upp en hel del skit i kanaler etc. ingen aning om det funkar men jag tänkte testa innan nästa oljebyte för att se om det är ”snakeoil” eller verkligen gör Wunderverk.
  8. Så var det på min (som Per sa)... dvs voltregulatorn. Dyr liten rackare som sitter bakom instrumentpanelen. Efter bytet är det bättre, man kan dock inte förvänta sig att det blir lika exakt som på en ny bil men det visar full, halv å tom tank iallafall.
  9. Snyggt Per!. Jag har nu kommit en bit på vägen även om jag ännu inte kapslat alla kablar. Har spenderat timmar med att riva eltejp, letat hemliga kablar som inte går någonstans och bytt skitiga/ärgade kontakter (dom med krypslang är mina nya/renoverade kontakter). Jag kan konstatera att jag är LÅNGT från färdig men man måste börja nånstans. Bara att byta säkringsboxen var en upplevelse, misstänker att hälften av säkringarna inte funkade pga ärg. Kan också konstatera att jag fortfarande inte vet vart 70% av kablarna går som nu är inkopplade men, en sorg i sänder. Tack för de bra tipsen Per, nu blir det till att riva vidare i tur och ordning.
  10. Jag kör en 500 CFM på en något vässad 289:a. Innan dess hade jag dubbelinsug med 2st 500CFM vilket var på tok för mycket och bilen gick som ett lass skit. Med en 500:a och originalinsug går den kanon. om inte annat, kolla på Holley demon-serien som verkar vara kostnadseffektiv 600+ CFM. https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetors/demon/street_demon/
  11. "Ja svärfar, jag hade inte tänkt att bli farsa den här dagen så därför hade jag inte gummiklädseln med mig...."
  12. Stort tack Per. Säkringsdosa inköpt för att hantera alla lösa trådar. passade även på att köpa ny säkringslimpa med moderna säkringar istället för oskyddade glassäkringar som sitter i motorrummet. Nu ska elen få sig en omgång efter decenier av vedbodkopplingar.
  13. Goddagens kamrater Jag håller som bäst på att byta ut en gammal generator mot en nyare samt sätta in en ny alternator. Nu har jag drabbats av en fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Solenoiden på min 66:a är idag belamrad med kablar av olika typer. Då bilen är gammal och haft multipla ägare så funderar jag på vad tanken med alla kopplingar är och hur solenoiden spelar in. Att den tjänar som en spridningspunkt för 12V förstår jag men varför har den olika typer av kopplingar? Jag hajjar att 12V måste komma in på en av två större polerna i sida men vad kan man koppla in på de mindre som finns i framkant? Vad klarar dom att driva? Finns det en "in" resp "ut" sida på en solenoid? Just nu är tränseln på de större polerna total och det är nätt å jämt att man kan få muttrarna att ta gäng. Jag har försökt hitta en sprängskiss och en mer ingående beskrivning men inte lyckats finna en. Den fina bilden föreställer samma typ av solenoid som jag har... den skitiga är den defacto som sitter i (dock nu rengjord ordentligt och nästan ser ut som den fina). Något annat jag skall tänka på med kopplingarna på Solenoiden? Tacksam för all hjälp jag kan få.
  14. En orolig man kommer till polisstationen: - Min fru är försvunnen - Sedan när? - I morse - Hur gammal är hon? - 43-44 år - Hur lång är hon? - 160-170 cm - Kroppsform? - Någonting mitt i mellan - Ögonfärg? - Brun, grön?! Något sådant! - Hårfärg? - Vet inte, hon ändrar det jämt - Långhårig? - Kommer inte ihåg, tror att hon klippte sig förra veckan - Vad har hon på sig? - Jeans eller kjol och linne tror jag - Skor? högklackat…nja… gympadojjor…näää kommer inte ihåg - Gick hon hemifrån? - Nej körde bil - Vad var det för bil? - Mustang Fastback -67, Strokad 302 med Weiand compressor och 400hk, vit med svarta fartränder, helrenoverat chassie med Willwood bromsar, omsydd inredning i vitt skin och svarta sömmar, racetank, 18" fälgar från Cragar och nya whitewalls, ett litet stenskott på framrutan sedan i förrgår ….. då börjar mannen gråta. Polismannen tröstar honom: Var inte orolig, vi hittar din bil!
  15. Testa detta: montera bort startmotorn samt stiften och försök dra runt motorn för hand. Går den runt så har du samma fel som jag, usel/fel startmotor.
×
×
  • Create New...