Loenne November 16, 2016 Report November 16, 2016 Hej alla. Ny på forumet och ny Musseägare, V6 3,8L årsmodell 2000, ingen ABS. Efter en längre landsvägstur, 35 mil och paus, vid återstart började ratten skaka vid ca 70km/t men lugnade sig när jag saktade ner under 70. Efter kontroll visade det sig att höger framhjuls bromsskiva var överhettad. Problemet släppte efter ett tag. Misstänkte kärvande bromsok eller liknande men eftersom jag inte kände något sneddrag eller motstånd vid sakta rullning så är jag tveksam. Någon som har en ide? Citera
Loenne November 16, 2016 Author Report November 16, 2016 Tack, ska göra det. Med lite tur är det bara det. Men varför skakade ratten? Det borde enligt min enkla bedömning bara ha dragit lite snett. Men det gjorde det inte???? Lite undrande trots allt. Citera
Tbird November 18, 2016 Report November 18, 2016 Du hade stått stilla. Då får skivan olika temperatur för en del ligger hela tiden vid bromsoket. Det gjorde att den blev skev en stund. Citera
Loenne November 18, 2016 Author Report November 18, 2016 Tack för era råd. Låter troligt att det var vad som hände. Har nu rengjort och smort glidytorna för klossarna och tryckt oken fram och tillbaks. De funkar ok nu. När jag ändå är igång ska jag gå igenom övriga hjul också. Många tack. Citera
Recommended Posts