Jump to content

BADASS - Ford Mustang GT Fastback 5.0l V8 -15

Recommended Posts

Testar lite hur jag vill ha det. kommer dock vara två tankar istället för bara en. den andra är lite mindre men med 4 utgångar på mitten fram så man kan få till nått snyggt.

15992057_10208592673074251_1099395614_o.jpg

Spännande bygge! Promotion-bilderna ser grymma ut! Ska bli kul att höra omdömen om airlift och det andra godiset du stoppar in! Har också funderingar på lite mer avancerad "dekaltrimning" men har inte kommit på rätt spår än. Har du några planer för motoruppgradering?

• Like 1
On 2017-01-13 at 17:52, BigShadow said:

Spännande bygge! Promotion-bilderna ser grymma ut! Ska bli kul att höra omdömen om airlift och det andra godiset du stoppar in! Har också funderingar på lite mer avancerad "dekaltrimning" men har inte kommit på rätt spår än. Har du några planer för motoruppgradering?

Tackar =) förhoppningsvis är air lift kitet klart ikväll. tog lite extra tid för jag beställde extra tank och extra kompressor så behövdes lite mer delar och kablar men nu tror jag allt ska finnas hemma iaf. motoruppgradering så skulle jag vilja ha ett whipplekit  men det får nog vänta tills nästa vinter. innan sommaren blir det nog headers iaf hoppas jag. har du gjort något med din motor?

OK! Whipple låter spännande!

Jag har inte gjort nåt med motorn. Än... När man fick bilen så kändes det som att hästkrafterna räckte och blev över. Nu har man kört en del och kan tänka sig lite till, men har fokuserat på andra saker:

Började med att skaffa Borla Sport Cat-back system som sen kompletterades med Steedas H-pipa för att få ännu mer ljud. Härligt! Alldeles för snällt ljud original.

Sedan har det blivit en Steeda Functional Race wing som jag är mycket nöjd med, se bild.

Ska "svärta" bilen lite till med svarta hjulmuttrar och sidoemblem (och nåt större projekt med dekaltrimning som sagt).

Har styvat upp bakvagnen med bussningar och BMRs cradle lockout kit. Tänkte sänka bilen till våren för tuffare look, bättre känsla och mindre studsig bakaxel.

DSC_3813.jpg

• Like 1
1 timme sedan, BigShadow said:

Snyggt! Kan du vrida på ratten nu? ;-)

haha ytterst lite :p får stå kvar på brädorna tills luften är påkopplad åxå.

• 4 weeks later...

hej igen nu var det ett tag sen det hände något. det tar lite tid att vara småbarnsförälder så det har inte blivit så mycket skruvande den sista tiden utan mest lämnat in grejer på lack och snickrat ihop ett nytt golv till bagaget. 
beställde dock lite mer godsaker till kärran så det kommer mullra på bra i sommar hoppas jag! headers ifrån Kooks och sidepipes ifrån ford performance.

16976642_10208962530920466_1392532487_n.jpg

m5220m8_1.932.jpg

• 2 weeks later...
(redigerad)
On 2016-12-23 at 11:28, badass said:

Om allt går som planerat så kommer den se ut såhär till våren. har gått ifrån svarta ränder då jag insåg att det var mer än vanligt plus att man får behålla mer synligt kolfiber på det här sättet. =) 

badass3.jpg

badass1.jpg

badass2.jpg

badass5.jpg

badass.jpg

>Me like...:) en Mustang SKA vara BRUTAL... som den här... lycka till med bygget och hoppas du fullföljer den....

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
On 2016-12-20 at 01:27, badass said:

Vegvisir på taket. bara ett sort klistermärke för tillfället för att testa storlek och lite hur det skulle se ut. slutresultatet blir ett annat men storleken behåller jag.

En vegvísir skulle hjälpa bäraren av symbolen att alltid hitta hem så tycker den passar bra som symbol på en bil.

14924150_10208005594357650_677615289_o.jpg

taket är så jävla snyggt och unikt...mer udda idéer  sökes .....

• Like 1
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

har inte kommit upp mycket bilder på senaste tiden men jag har varit i garaget för det mesta och så här ser den ut för tillfället. har dock kört på ett rådjur i helgen så fick lite skador så den är väl inte 100% längre men det blir väl det snart igen förhoppningsvis =)

18275110_10209513883503936_1857263536298049457_n.jpg

• Like 3