Jump to content

Historik i USA


Recommended Posts

Min Mustang importerades från USA 1976.

Jag har tagit kontakt med alla tidigare ägare i Sverige. 4 st och kollat upp bilens historik här.

Det jag funderar över är om det finns något sätt att kolla upp tidigare ägare och historik i USA.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det kan va jettesvårt. Om du har uppgifter om vilken stat den kom i från, kan det va lite enklare. Inte alla stater ger innsyn i gamla  registreringspappet og dels har dom slengt dom forl lenge sen. Har samma problem med min bil som kom til Sverige i 1976. I mittt tilfelle vet jag inte ens hvem som importerade den til Sverige, då første egaren inte fikk den registrerad på seg sjelv utan sålde den direkt. 

Kan va en møjlighet i gamla tullpapper nær bilen din og mn km til Sverige, men vet ej om Tullverket har gamla handlinger og om dom er beredd att låta någon titta på dom!?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Det kan va jettesvårt. Om du har uppgifter om vilken stat den kom i från, kan det va lite enklare. Inte alla stater ger innsyn i gamla  registreringspappet og dels har dom slengt dom forl lenge sen. Har samma problem med min bil som kom til Sverige i 1976. I mittt tilfelle vet jag inte ens hvem som importerade den til Sverige, då første egaren inte fikk den registrerad på seg sjelv utan sålde den direkt. 
Kan va en møjlighet i gamla tullpapper nær bilen din og mn km til Sverige, men vet ej om Tullverket har gamla handlinger og om dom er beredd att låta någon titta på dom!?
 
 

Har nu även ställt frågan till Bossregistret. Kanske kan få hjälp därifrån. Fråga är fri!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2017-02-14 at 11:55, Thomas302BOSS said:


Har nu även ställt frågan till Bossregistret. Kanske kan få hjälp därifrån. Fråga är fri!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har nu fått några svar från staterna.

RAMP motors i NY som sålde bossen ny har ingen info kvar angående detta. Företaget finns kvar med samma ägarfamilj men tre generationer senare.

Däremot fick jag napp från första ägaren i Sverige Sture Noord . Ägare 1976-77. Fick även svar från Bossregistret. En bilsamlare ägde den i USA 70-76. Inga namn.

Den hade < 5000 miles dvs < 800 mil och var i toppskick när den importerades till Sverige.

Kul och intressant att gräva lite.

Link to comment
Share on other sites

Har sett att du har fått lite tips på Boss forumet. Bra.
mvh
John

Jag har nu även fått en hel del ytterligare info om hur man letar vidare på myndigheter mm. Har ännu inte läst det så jag vet inte om jag ska gå vidare. Kan maila över infon till dig om du vill.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Har tittar på lenkene som blev postad på Boss forumet. I mitt tilfelle er svårigheten at jag inte vet vilken stat min bil kom i från!

Om du har extra info om annat sett at lista ut detta, så posta gjerne her. Sekert andre som vil veta.

mvh

John

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...