Jump to content

Recommended Posts

Funderar på att sälja min Grabber orange GT -07.

Har kollat runt en del och känns som att en 2012 - 2014 är den jag fastnat för. Visst, den nyare 2015 är läcker på sitt sett men tycker inte riktigt att den påminner om en " mustang " som tidigare modeller gör.

Lite där kommer min undran in. När jag köpte min GT -07 våren 2014 kostade en GT allt från 150 - 250 000:-. Helt beroende på utrustning och skick. Idag kollar man runt på en 05-09 säljes knappt någon för under 200 000:-.

En 12-14 hittar du knappast för under 300 000:-. 

Tänker på om det är den höga dollarn som gör detta eller är det bara att den har så pass bra andrahandsvärde? 

Ja dollarvärdet spelar självklart en viss del.

Men lika mycket spelar "goda tider" också.

Folk känner sig trygga med att ta lån som även är väldigt billiga nu....Då säljer leksaker!

Tillgången spelar också roll....Den nya 2015 säljer betydligt mer i Sverige än tidigare så jag gissar den inte håller lika bra i värde

En Mustang har nästan alltid bra 2a handelsvärde med undantag från det svarta hål av bilar från 74 till 93 då man mest gick på ekonomi.....som nästan alla US bilar från samma period