February 22, 20178 yr comment_154738 Tjena! Är helt ny här och har letat runt lite efter svar, men hittar inget så provar att fråga istället. Jag har ganska nyligen hängt i min motor (352) och låda (FMX) efter att ha gått igenom och fräschat upp motorn. Nu till problemet. Lådan har stått på en pall i under tiden motorn gjorts i ordning. Enda jag gjort är att byta olja och filter i den. Nu när jag ska provköra så finns det inga lägen på lådan och själva länkaget in i lådan är helt glappt. Bilen rullar även på parkläget. Blir inte klok på detta. Har läst att man kan svetsa staget in i lådan, men förstår inte hur det ska fungera utan att man svetsar fast hela staget. Hemskt tacksam för hjälp :)
February 24, 20178 yr comment_154810 Låter som hela reglaget lossnat inuti lådan....bara riva tråget och plocka ur ventilpaketen
February 27, 20178 yr Author comment_154881 Tack för svar! Hur "bara" är det att göra det då? Går det att göra med lådan på plats? Har aldrig vart och rivit i lådor förut.
February 27, 20178 yr comment_154884 Är du mekanisk nyfiken och gillar att pilla så kan du ge dig in på det. Nybörjare glöm det helt! Stora nackdelen med FMX är just ventilhuset består i en massa pinaler. Här ett gäng bilder jag tagit på renoveringar jag gjort Målet är muttern inringat i rött!