Jonken November 25, 2004 Report November 25, 2004 Hallå!Tänkte ta in en Mustang V6 coupe man -99 från staterna nu när dollarn står så lågt. Det blir första gången för mig, så jag har lite funderingar på hur detta fungerar. Jag har kollat runt lite på forumet och förstår att det är en hel del jobb när man har kommit hem, ungefär hur mycket kostar det att få den "sverigegodkänd"?Sen tänkte jag på när man är där borta, kan man köra runt och ha lite semester med kärran lr måste man ha massa försäkringar och pappersarbete för att köra?Fraktbiten sedan, villket bolag ska man använda? vad kostar det från NY till GBG ungefär? Kör man den till hamnen själv och sen in i en kontainer och så är biffen klar eller hur funkar det?Tacksam för alla svar mvh nykomling Citera
Pernolf cmc 558 November 25, 2004 Report November 25, 2004 Svar på ett par av dina frågor...Använd Nordtrafiks.se ´s mall för kostnadsberäkningen.Jo även amerikanarna försäkrar sig Försäkra en bil i USA är ganska så kostsamt...Gissningsvis kostar frakten runt 12-1200dollarMen jag tycker att du ska ta dig en funderare över ett par saker, och väga för och nackdelarna:-en V6, drar den så mycket mindre soppa?-en GT är oftast bättre utrustad än en med V6:a...-kostar verkligen en V6:a mindre att försäkra här hemma? (I usa är det jättestor skillnad)-hur är "andrahandsvärdet" på en Mustang 99 med V6:a?det som skiljer i pris där borta, är några tusen dollar, och skillnaden kanske inte blir så stor när bilen väl är hemma?Ville bara ge ett råd, det finns många som väldigt gärna köper en 99+ med V8:a, men absolut inte kan tänka sig en Mustang med V6:a..Tvärtom finns det säkerligen färre av...En kostsam investering, tisdrävande och du ska vara 100% säker innan du bestämmer dig...Bara lite tips, och det är du som avgör vad du köper!Lycka till med sökandet!!! Citera
Jonken November 26, 2004 Author Report November 26, 2004 OK, tack så mycket!För mig verkar det som detta blir en rätt dyr historia, ca 50000sek för att få en bil reggad och klar här, för en bil som kostar 10000$ där, kan detta stämma?Kanske lönar det sig bättre att ta in lite dyrare V8:or, får ta mig en funderare, mach1:an e ju rätt grym! Citera
Kamrot cmc1508 November 26, 2004 Report November 26, 2004 50000???? Nog för det kostar men reggningen är ej så dyr däremot tull o moms på bil+frakt är dyr .Tips läs gammla inlägg på forumet tog in en 98 gt v8 i våras totalkostnad med bilköp o frakt o tull+ reggning vart 89000kr.ok tyckte vi.Lycka till med köpet OBS vi köpte på ebay från en firma i dallas,funkade kanon.HADET Citera
Jonken November 28, 2004 Author Report November 28, 2004 ok 89k, vad kostade själva kärran i det då?I tidigare inlägg menade jag att alla avgifter sammanlagt skulle ligga på 50k plus priset på bilen då som i exemplet var 10000$ Citera
Kamrot cmc1508 November 30, 2004 Report November 30, 2004 ok moms o tull beräknas ju på inköpspris o frakt plus att den gulliga staten ju ska ha sin del typ 3500 för buller prov helt vansinigt . Vi anlitade nordfrakt som fixade allt med tull o moms så det var bara o lösa ut bilen.Prata med dom funkade suveränt. Citera
cmc 49 November 30, 2004 Report November 30, 2004 Hej såg en cab på blocket -96 måste vara rena klippet:-89000:-----http://www.blocket.se/view/3878419.htm? ... c=1&city=0 Citera
Kamrot cmc1508 December 1, 2004 Report December 1, 2004 Om man nu vill ha en cab ja personligen tycker jag med tak är snyggare Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.