November 27, 200420 yr comment_11041 Är det någon som vet hur man lackerarsplatterrfärg bagaget på 71a cab?Sprutar man något på hjulhus,bakskärmar och bakplåt?MVHJan-ÅkeCMC723
November 27, 200420 yr comment_11042 Det finns en färdig spray på burk, som ger rätt eller liknande mönster.Hör med hansen-racing eller någon annan bland länkarna på första sidan.
November 28, 200420 yr comment_11097 Det som var spatter målat var insidan på bakskärmarna, golvet samt hjulhusen. Bakplåten skall inte målas, möjligtvis så blev det lite stänk från golvet där det möter bakplåten.
January 18, 200619 yr comment_24978 Hej. Gammal tråd tas upp igen Vilken typ av spatter färg används till mustangen? Eastwood har 3 olika "nyanser";-Gray/white-Gray/black-Black/Aqua(Vidare så är det tydligen mycket viktigt att försegla denna färg med en klarlack)Tack på förhand!/Fredde
January 20, 200619 yr Author comment_25068 HejJag använde Eastwoods Gray/Whiteoch klarlackMen om kulören är rätt vet jag inteMVHCMC 723Jan Åke
January 20, 200619 yr comment_25070 Tack för svaret. Hur tycker du att den fungerar? Blev resultatet som du tänkt dig? Är det något speciellt man skall tänka på när man applicerar den. Förutom att maskera ordentligt Jag har en restoration guide nerpackad i nån flyttlåda. Skall ta och leta reda på denna och se om man kan läsa sig fram till vad för nyans det skall vara i bagageutrymmet./Fredde
January 22, 200619 yr Author comment_25116 Hej FreddeDu skall inte maskera nägot det sprutades uppnågra centimeter upp på bakstammen på fabriken vid tillverkningJag lackade kofferten samtidigt som bilen lackeradessedan mattades den ner innan jag sprutade splatterfärgMVHCMC 723Jan-Åke
January 23, 200619 yr comment_25136 Tack för svaren!Enligt länken så borde Gray/white vara rätt kulör./Fredde