Guest nho1 March 20, 2017 Report March 20, 2017 Monterade idag mina nya fälgar på min FT 65, men fick då en fundering som jag skulle behöva ert råd om. På tidigare bilar, som varit morderna bilar, har man alltid använt navringar om det inte varit orginalfälgar. Men varken på de gamla fälgarna, och inte till de nya var det navringar. Och det var stort gap mellan nav och fälg (1cm eller mer). Nya fälgarna är american racing thurst torq II. Är det så att på på äldre bilar centreras fälgen bara med hjulmuttrarna? Eller bör det sitta navringar? Om ja, vart kan man få tag i sådana? Citera
Per Berglund March 20, 2017 Report March 20, 2017 Haft samma problem bara 2 veckor sedan och ställde samma fråga här. Det bör absolut vara ett centreringsnav särskillt på större fälgar som inte förlåter Min första tanke var att i en 3D printer skriva ut 4st men kände ingen som har en printer Fick då tipset om http://www.hubcentric-rings.com/ Så jag beställde där! Här ser du måtten jag beställde till mina TT II Citera
Guest nho1 March 20, 2017 Report March 20, 2017 Tack för tipset! Får mäta i helgen vad som behövs till min. Det konstiga var att det inte satt några på fälgarna som satt på bilen när jag köpte den, och de fälgarna hade somma navmått. Har du fått hem dina navringar? Tänkte hur lång leveranstiden var. Citera
Per Berglund March 20, 2017 Report March 20, 2017 Nej det sitter nästan aldrig navringar och det kan fungera utmärkt utan.Pröva först om du vill.Men ju större fälgen är desto känsligare blir det eftersom det blir mindre profil på däcket som tar ojämnheter.Jag har 17" TTII och det har gått bra.Men jag har märkt vibrationer i farter runt 110 som jag trott varit bakaxel men rätt säker nu att det är fälgen.Har skaffat överväxel nu för att klara ligga högre fart under längre tid och då blir det viktigare med balansBeställde i fredags så har inte fått ringarna ännu.Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Per Berglund March 21, 2017 Report March 21, 2017 Fick nyss besked! Beställde i fredags och nu är ordern skickad.....Snabbt då de är specialtillverkade! Citera
Recommended Posts