Jump to content

Recommended Posts

Det skiljer, bland annat till justeringen av lutning. 

Jag behöver en ny rygg till vänster och måste köpa en hel ram inkl sits. Du kanske vill köpa den sitsen i då fall. Har redan klätt min gamla sits så den blir helt ny. 

Stålbläckets placering för rygglutning justeringen skiljer på sittdynan för höger o vänsterstol. Men det går inte att "byta sida" på detta bläck dvs få fast det på rätt sida/position......eller finns det inget att fästa det i och bara borra nya hål ?

Har en komplett bra högerstol och tanken är att ta sittdelen från denna till att användas till en vänsterstol...kan även skeninfästningarnas hålplacering undertill skilja ?

• 1 year later...

Hoppar in i den här tråden, det gäller min förarstol, sprinten som håller ryggstödet, den har gått av i sit fäste mot stolens sittdel.  Det känns som om det borde vara ett rätt veligt problem på 50 år gamla bilar.  Någon erfarenhet??  jag funderar på att svetsa det, men det är ju rätt mycket brännbart och vinyl i närheten, även om jag lyfter ut stolen.  Sen är materialet svetsbart?  Dvs skall jag gå på en ny stol, eller?

Sen stolar olika årsmodeller, förutom klädsel, skiljer de åt i fästen eller går det att ta från någon annan årsmod?

Input?!

• 1 month later...

Borra montera genomgående med distans där det behövs. Eller svetsa dit en ny, kräver då att du klär av allt brännbart.

Jag sysslar med omklädning och det är vanligt att pinnen är av, krokig alltså böjd framåt eller bakåt, tyvärr är  det baksätes åkande som åstadkommer detta när man tar stöd av ryggöverdel.

1363350272017.jpg

• Like 1
  • 2 weeks later...
On 2019-01-06 at 16:57, Lars Oscarsson cmc383 said:

Borra montera genomgående med distans där det behövs. Eller svetsa dit en ny, kräver då att du klär av allt brännbart.

Jag sysslar med omklädning och det är vanligt att pinnen är av, krokig alltså böjd framåt eller bakåt, tyvärr är  det baksätes åkande som åstadkommer detta när man tar stöd av ryggöverdel.

1363350272017.jpg

Jag svetsade, tog ett par veckor, en loppa då och då - och snyggt blev det inte men det sitter ihop.  Jag har en fråga om kromklubborna som sitter på 67:or, är de specifika för de stolarna ellerkan man även sätta dem på 68:ns stolar. jag är inte så original av mig, utan gör det som funkar och jag gillar och jag gillar de kromlisterna och dessutom har jag ett par liggande.  kan jag avvända dem på 68 stolar eller vore det en väldig skam?  Sen att klä om stolar och säten, vilken är din grej.  kan du hjälpa mig, inte nu, utan om ngt år, kanske nästa.  Mina är egentligen hela i princip.  Bak original och blivit typ lite gråa.  passagerarsidan original med en spricka i en söm och förarsidan ny, men dåligt monterad.  jag vill nog byta rubbet vad det lider och då få ett pro att göra det.  Options, kostnad och kan du , vill du? 

Petter