Jump to content

Recommended Posts

Hej jag har en mustang cab -69 som har stora problem med framvagnsinställningen . För att jag ska få hjulen lodräta så skulle jag behöva schimsa ut övre bärarmen över en cm så jag tror inte att delarna som sitter är dom rätta. Jag undrar om det är någon som vet längden på dom övre och undre bärarmarna som ska sitta på en -69 så att jag kan kolla om allt är fel eller om något av det som sitter där är det rätta. Jag vet att det finns justeringar men dom räcker inte på långa vägar. Hälsningar Micke

Hjulen ska inte vara lodräta...Det var dom bara från fabrik och rätt värdelöst

De flesta 69-70 har problem med fjädertornen....Ofta spruckna i botten och böjt sig så börja kolla där innan justering.

Angående bärarmarna.  Vet du med dig att dom är gamla så är det bara slänga skiten.
Övre arm ofta slut i infästning och nedre armar deformeras ofta.

Byt ut både övre och nedre armar så du får allt rätt i mått!

Du vet väll att nedre armar sitter på en excenter så det är där firman som gör inställningen ska jobba!! Inte självklart för de flesta!
Var bara Mustang 65-68 som man chimsade övre bärarmar

Vet själv att många av dagens däckfirmor inte har någon kompetens längre gällande hjulinställning.....Det gäller hitta någon som vet vad dom håller på med.

Gällande hjulinställning ska du glömma de värden Ford anger.....Be dom justera in efter värden som man använder mer generellt...Blir mycket bättre stabilitet och styrkänsla.

Ok tack för tipset. Mina framhjul ligger bara på ca 5 cm mot vägen på innerkanten så jag. Måste göra nåt. Lämnade in bilen till en firma som håller på med hjulinställningar och dom berättade att det inte fanns så stor justering som skulle behövas.