R Lenngren April 11, 2017 Report April 11, 2017 Hej Har en 01 GT cab som går lite ojämt när man kör lugnt typ 50-70 km. Var och besiktiga igår och alla värde var bra. CO 0,0 CO 2500 0,0 HC 6 Lambda 1,0 Service är gjord : + stift och tändspolar, MAF rengjord, nytt original luftfilter. Det var samma ojämna gång före service. Samt att när man släpper gasen kan det rycka till, kanske det är gas spjälls potentiometern som krånglar, händer inte så ofta. Inga felkoder fanns. Någon som har eller haft samma problem Mustangen har rullat ca 16000 mil //Rolf Citera
Tommy Iggesund April 16, 2017 Report April 16, 2017 Är den lika på din bil så har jag den här , den är till salu.Den passar till -99, hade en tidigare. TPS är köpte beg på eBay, men jag sålde mustangen . Så jag har inte provat den Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tbird April 20, 2017 Report April 20, 2017 Kan vara TPS, men även för stort elektrod avstånd på tändstiften. När du bytte tändstiften, vilket avstånd satte du? Det finns mängder andra sker det kan bero på. Citera
R Lenngren April 22, 2017 Author Report April 22, 2017 Tändstiften bytte jag förra sommaren. Jag kollade ekektrådavståndet, är nog en aning stort 1,3 mm. Hur stort skall det vara? //Rolf Citera
R Lenngren April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 Har nu bytt till en ny TPS och nu blev det bra inget ryck när man släpper gasen. Citera
Recommended Posts