Peterlo April 19, 2017 Report April 19, 2017 Jag ska montera in en T5 i min Mustang 1970 med 351 W och ska köpa ett kopplingshus till en nyare mustang men använda det gamla svänghjulet och undrar om någon vet om jag ska köpa en startmotor till en nyare mustang passande kopplingshuset eller en som är till en 1970 års modell? Har någon något tips på en lite bättre 10,5" koppling som tål lite trim som passar på orginalsvänghjulet? Tacksam för svar. Citera
Jonasm April 19, 2017 Report April 19, 2017 Jag kör med ministarter på min.Den kan man ställa i olika vinklar. Centerforce II 10.5" kör jag med.Den hugger i bra. Och pallar en del trim. Sen tror jag att inte att T5an håller för allt för mycket trim.Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Per Berglund April 19, 2017 Report April 19, 2017 Håller med att du kan inte trimma så hårt på en T5a Ministarter klart rekommenderas det finns många välja på Koppling Centerforce II går kanon Själv kör jag RAM Powergriphttps://www.summitracing.com/int/parts/ram-98794t Den har olika belägg åt vardera håll för att man ska få den funka bra för vardagskörning Men på ett originalsvänghjul skulle jag inte kasta bort pengar på en bättre koppling Svagaste länken bestämmer så svänghjulet ska helst matcha koppling Jag har detta till RAM kopplingen https://www.summitracing.com/int/parts/mcl-463100 Men som sagt T5an är klart begränsad så du kanske ska hålla dig till lite mer original Citera
Tbird April 20, 2017 Report April 20, 2017 T5? Finns många sådana lådor inom ford koncernern. Allt från T5 skit lådor som satt i 4-cylindriga bilar till sista åren med mustang 91-93. World class betyder inte något mer än den var bättre än kanske föregångaren. En original 89-93 Mustang som körs på strippen får man räkna med att renovera lådan varje eller varannan säsong. Kör man lungt håller den länge och delar billigt om det är den senare modellen för V8. Citera
Peterlo April 20, 2017 Author Report April 20, 2017 Tackar för tippsen från er. Kopplingarna verkar intressanta om dom passar på original svänghjul och inte är för tungtrampade . Motorn är balanserad vid renoveringen ihop med svänghjulet så jag tänkte behålla det, men det är kanske inte fel att byta ut det till ett bättre. Lådan kommer från en 86:a med V8. Är det samma bultdelning på svänghjulet och kopplingen från c:a 1969 till 1991 ? Citera
Jörgen Mustang71 April 21, 2017 Report April 21, 2017 Hej Bytte själv till en T5 precis, från äldre T10- 4Vxl., och använder det kopplings huset som satt på lådan(83:a). Min gamla startmotor passade, samma koppling, fick flytta över "stödvinkeln, för hävarmen samt montera en distans för denna. Använde min orginal tryckande hävarm. Allt funkar perfekt, behövde inte korta kardan heller, Fick byta Yoke (från 25 till 28 splines) kolla länk Mvh Jörgen http://www.fordmuscle.com/archives/2000/09/t5swap/index2.php Citera
Recommended Posts