Johan.83 April 22, 2017 Report April 22, 2017 Hej Min bil går riktigt dåligt, mustang-66 289, förra veckan tänkte jag att jag skulle tanka upp den för en liten provsväng. Men bilen går jättekonstigt, den går ryckigt som om den inte får något bränsle och sen dör den för mig. Det spelar ingen roll om jag har full gas eller jämn. Sen blir den svårstartad efter det och efter en liten stund så får jag igång den igen. Jag har bytt startmotor på den men den tycker jag inte skjuter ut kuggarna ordentligt, den bara spinner runt, man måste ha lite gas för att den ska komma igång. Jag har bytt tändspolen också, spolen blev varm efter åkturen idag och jag funderar om det kan ha med saken att göra? Eller kan det vara bränslepumpen, att den inte för någon soppa? Hoppas ni kan hjälpa mig :0) Citera
Jonasm April 22, 2017 Report April 22, 2017 HejLåter som choken ligger på...Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Johan.83 April 23, 2017 Author Report April 23, 2017 va ute i går kväll å kollade jag hade ett ganska stort glapp i förgasaren. det är en elektronisk choke, jag ställde ner den på första markeringen på choken, den va på den fjärde markeringen innan få hoppas det hjälper i dag Citera
Johan.83 April 23, 2017 Author Report April 23, 2017 blev samma visa i dag när jag körde i väg, går jätte fint på tomgång hade igång den 10-15min utan problem men sen dör han helt. Då får man lägga i N å sen starta sen i med driven å då går han en stund skickar med bilder.. choken är på första markeringen å bilen är igång på dessa bilder ska glappet vara så pass stort ?? Citera
Per Berglund April 23, 2017 Report April 23, 2017 Blockera chocken! Jag har aldrig någonsin använt en Mustang med choke. Byt bränsle filter. Pröva igen. Gör bara 1 ändring i taget annars vet du snart inte vad du gjort och var felet låg 1 Citera
Johan.83 April 23, 2017 Author Report April 23, 2017 Hej Blockera menar du med att plocka bort så den inte får någon ström!? tack Citera
Per Berglund April 23, 2017 Report April 23, 2017 Ja och lås spjällen med ståltråd så de inte kan fladdra. Föresten den är inte "elektronisk"...Den är bara "elektriskt" värmd....Inuti den svarta sitter det bara en spiralfjäder som vrider sig av värmen som bildas. Citera
Johan.83 April 23, 2017 Author Report April 23, 2017 hej igen. Ja, jag såg det sen efter att jag tagit isär den, har kopplat ur sladdarna sen ska jag bara sätta dit lite ståltråd som du säger. Sen blir det att köpa ett nytt filter, sitter ett eftermarknadsfilter, universal, med 10 mm anslutning just nu. Funkar inte det är väl nästa steg bränslepumpen?! Citera
Per Berglund April 23, 2017 Report April 23, 2017 Ja att det kommer fram bränsle är kanske viktigt! ;) Kan ju vara fler problem med bränsle tillförsel Börja med detta innan du byter pump....Kan vara täppt någonstans Citera
Johan.83 April 27, 2017 Author Report April 27, 2017 Hej tack för all hjälp, det visade sig att det fel på bränsleledningen underbilen så den inte fick tillräckligt med bränsle... Citera
Recommended Posts