Jump to content

Recommended Posts

Hej

Den röda ladd lampan lyser konstant på instrument panelen . Vad kan det va för fel ?

Jag har testat att ha motorn igång och tagit av minus polen på batteriet och motorn går fortfarande . Innebär inte det att systemet laddar som det skall ?

Varför slocknar då inte den röda lampan på instrumentpanelen ?

Hej
Den röda ladd lampan lyser konstant på instrument panelen . Vad kan det va för fel ?
Jag har testat att ha motorn igång och tagit av minus polen på batteriet och motorn går fortfarande . Innebär inte det att systemet laddar som det skall ?
Varför slocknar då inte den röda lampan på instrumentpanelen ?

Jag tror att du har helljus på!
Jag begriper inte varför den är röd och inte blå. Jag har funderat på att byta färg.
24 minuter sedan, Leffe61 said:

Jag tror att du har helljus på!
Jag begriper inte varför den är röd och inte blå. Jag har funderat på att byta färg.

Hej

Nej jag har inte helljus på tyvärr

Har du laddlampa på den? Jag trodde bara att det fanns ampere eller volt-mätare i mustangen. Laddlampan jordas via kolen i generatorn men det vet du kanske. Mät spänning på batteri när motorn ej går bör vara ca 12 volt. När motorn går ska spänningen stiga till max 14.2 volt. Har du laddlampa som lyser starkt hela tiden?

(redigerad)

Är det inte bromslampan som lyser!! ska tydligen vara ett standard fel på 67 o 68

är det den som jag har ringat in!! (GULT)

a17.jpg

Ändrade %s av %s (%s)