Michael lauridsen May 2, 2017 Report May 2, 2017 Hej Har noterat att mina bromsljus inte fungerar. efter lite efterforskningar kom jag fram till att kabeln som går från kontakten som sitter vid bromspedalen har lossnat från det ställe den ska sitta. Problemet är att jag inte lyckats klura ut var den ska sitta. det rör sig om den kabeln som blir strömförande när bromspedalen trycks ned. elen i bilen är generellt eländig med mycket omdragna kablar som gör att det är svårt att följa färger i kopplings scheman Citera
Michael lauridsen May 2, 2017 Author Report May 2, 2017 1 hour ago, Michael lauridsen said: Hej Har noterat att mina bromsljus inte fungerar. efter lite efterforskningar kom jag fram till att kabeln som går från kontakten som sitter vid bromspedalen har lossnat från det ställe den ska sitta. Problemet är att jag inte lyckats klura ut var den ska sitta. det rör sig om den kabeln som blir strömförande när bromspedalen trycks ned. elen i bilen är generellt eländig med mycket omdragna kablar som gör att det är svårt att följa färger i kopplings scheman borde kanske ha sagt att det rör sig om en 1972 HT Citera
RobbeStockholm May 2, 2017 Report May 2, 2017 Går inte den upp till styrstången med halvmåne som kontakt med massa stift ? Citera
Michael lauridsen May 2, 2017 Author Report May 2, 2017 det kanske den ska, vet du vilket stift den i så fall ska sitta på? Citera
RobbeStockholm May 2, 2017 Report May 2, 2017 Vit eller grön vill jag minnas, mät upp annars kan jag titta på jobbet imorgon Citera
Michael lauridsen May 3, 2017 Author Report May 3, 2017 tack. för svar ska se om det fixar sig i kväll Citera
tobbsen51 May 27, 2017 Report May 27, 2017 Hade detta problem på min 65a, var dålig kontakt i blinkersreglaget, tog loss och gjorde rent sen fungerade det! Citera
Michael lauridsen May 27, 2017 Author Report May 27, 2017 Hej Tack för tipsen. Det visade sig vara glapp i en kabelkoppling. det tog en hel del tid att hitta i kabelhärvorna. Citera
Recommended Posts