Janebrink December 1, 2004 Report December 1, 2004 Tja!Tänkte lacka om mina paneler innuti bilen. Alltså de paneler som löper längs med A-stolparna, de stora som är liksom väggarna i baksätet etc. Vilken färg rekomenteras för ett bra resultat och slitstarkhet? Det skall vara nån form av halvblank/matt va?mvhAnders. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 2, 2004 Report December 2, 2004 Hej.Om du skall lackera så måste du veta om detär plast,plåt,vinyl eller annat matrial. Jag kan erkänna att jag använt samma färgtyp till olika matrial utan att det blivit någotstörre problem. Men viktigt är att rengöra ytor från smuts ochdyligt, plast tillexempel går inte att rengöra medthinner eller liknande lösningmedel den smälter. Plast och vinyl kan rengöras med lacknafta ellerT-röd och plåt och aluminium med thinner. Färg typen som är mycket bra till dom flestadelar i bilen är MULTONA eller MOTIP denna färgfinns att köpa hos Mekonomen och färgskalanär stor, åk och titta. Garanterat den bästa hobbyfärg som finns att fåtag på idag. :wink: Citera
Recommended Posts