laxkungen May 23, 2017 Report May 23, 2017 Har problem att kabeln ner till fotomkopplaren till min 70:a blir varm när jag har helljuset tänt. Fick tips att jag skulle sätta in ett ljusrelä för att dämpa värmen i kabeln. Det sitter tre kablar ner till fotomkopplaren och min fundering är hur jag kopplar in ljusrelät då jag inte är någon större elektriker utan kunskap att kunna läsa ett elschema? Citera
Lars B May 23, 2017 Report May 23, 2017 Har problem att kabeln ner till fotomkopplaren till min 70:a blir varm när jag har helljuset tänt. Fick tips att jag skulle sätta in ett ljusrelä för att dämpa värmen i kabeln. Det sitter tre kablar ner till fotomkopplaren och min fundering är hur jag kopplar in ljusrelät då jag inte är någon större elektriker utan kunskap att kunna läsa ett elschema?Har inte Axel monterat relä i Kingen? Gör likadant. Skickat från min D5803 via Tapatalk Citera
mike85 May 24, 2017 Report May 24, 2017 Relä är inte fel men ser anslutningarna fina ut i pedalen? Kanske börjat bli dåliga och då sämre kontakt vilket kan bli varmt Citera
laxkungen May 25, 2017 Author Report May 25, 2017 Köpte reläpaket på biltema som jag kopplade in och nu fungerar alla ljus utan att kablarna ner till fotomkopplaren blir varm. Citera
Recommended Posts