jörgen gustafsson June 6, 2017 Report June 6, 2017 När min motor blir varm kommer det ett skrapande oljud, detta finns inte när motorn är kall när den startas. Kopplade lös generatorn och det var kvar. Någon som kan ge mig förslag vad det kan vara. Citera
Jonasm June 6, 2017 Report June 6, 2017 HejLåter som att du har ett lagerljud.När bytte du oljan sist?Om du har gjort de nyligen. Kollade om oljan var slät? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
jörgen gustafsson June 6, 2017 Author Report June 6, 2017 3 timmar sedan, Jonasm said: Hej Låter som att du har ett lagerljud. När bytte du oljan sist? Om du har gjort de nyligen. Kollade om oljan var slät? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Jag har bytt olja och i den var det små partiklar som blänker. Har endast kört en kort sträcka så den blev varm och då kommer det. Hörs inget när den är kall. Startar mycket bra. Förra året inga problem. Har tänkt kan det vara oljepumpen som inte ger tryck. Citera
jörgen gustafsson June 6, 2017 Author Report June 6, 2017 Jag har bytt olja och i den var det små partiklar som blänker. Har endast kört en kort sträcka så den blev varm och då kommer det. Hörs inget när den är kall. Startar mycket bra. Förra året inga problem. Har tänkt kan det vara oljepumpen som inte ger tryck. Dela inlägget Link to post Share on other sites Citera
Fastbackrobban June 7, 2017 Report June 7, 2017 18 timmar sedan, jörgen gustafsson said: Jag har bytt olja och i den var det små partiklar som blänker. Har endast kört en kort sträcka så den blev varm och då kommer det. Hörs inget när den är kall. Startar mycket bra. Förra året inga problem. Har tänkt kan det vara oljepumpen som inte ger tryck. Dela inlägget Link to post Share on other sites har du kollat om de sjunker jättemycket på oljetrycksmätaren? Citera
Recommended Posts