NS May 9, 2003 Report May 9, 2003 Hej, är det någon som vet om det fanns mer än en monteringsposition för sidospegel på årsmodell 65.Vh Niklas Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 9, 2003 Report May 9, 2003 Hej Niklas.Original monterades endast en ytterspegel och det var på vänster sidadörr. Det skall finnas en mall för hur och var den skulle sitta.Om du skall montera spegel så tänk på att ventilationsrutan skall gåatt öppna utan att spegeln tar emot. Spegel skall alltså sitta strax bakom vetilationsrutan. Rutan skall nästan snudda bakspegeln när den öppnas. Citera
NS May 9, 2003 Author Report May 9, 2003 Tack Lars, anlednigen att jag frågar är att jag skall lackera om min bil.När jag tog bort färgen från dörren hittade jag inga skruvhål på dörrens ovankant där spegeln borde sitta. Tror du att det kan bero på att dörren är en efterproduktion/reservdel??/Niklas Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 9, 2003 Report May 9, 2003 Hej igen.Det kan vara så men det kan också varit så att man valt att intemontera spegel.Som du vet så fick du som 1e köpare välja till options eller ta bortdet kan ha varit så.Att veta hur en Mustang av tidigare årgång typ 64½-66 är nästanomöjligt om inte Mustangen är rikligt dokumenterad från 1a köpare.Men vill du montera spegel så finner jag att du skall göra det gärnapå båda sidor.Som standard spegel på vänster och option även spegel på högersida.En vanligt ytterbackspegel montering på svensksålda var att det monterades skärmspeglar samma som på Amazon 65.Kanske en förklaring till att det inte finns skruvhål på din dörr. Citera
NS May 10, 2003 Author Report May 10, 2003 Du har än en gång rätat ut mina frågetecken.Tack igen!!!/Niklas Citera
Recommended Posts