Jump to content

Recommended Posts

(redigerad)

Ser ut som en trevlig musse :) 

Men man ska alltid vara lite kritisk när man köper bil :) Med tanke på att den är omlackerad så undrar man hur pass seriöst det är gjort, om t ex dörrgångar motorrum osv är lackat. Kolla upp en carfax på den så man kan se historiken, det är alltid bra med. Det är många som tyvärr har varit krockade och lagade som rullar här i sverige nu. Men behöver inte vara något konstigt med bilen, men man ska alltid ha det i tankarna :)

Den är påkostad som han säger, bara lacken, däcken och fälgarna har säkert gått på minst 40tkr. Sen lite annat gjort på den med :)

Ändrade %s av %s (%s)

Håller med Wallentin fullt ut!

Bilar som är skruvade för mycket är alltid "röd flagg" för mig...Ofta är saker fel gjort, bortslarvat eller för att dölja en krockskada

Så oskruvat som möjligt är mitt råd.

Som sagt kolla upp historik om du är intresserad ändå och var extra kritisk om du åker och tittar.

Sen allt extra "lull lull" som folk skruvar på är nästan inte värt något så vissa verkar värdera upp bilen utefter vad man skruvar på

• Like 1

Tack för svaren👍

Blir att ta en carfax innan jag åker och kikar på den.

men tydligen så ska den ha varit krockad en gång i usa men vet inte hur mycket.

Ser man storleken på skadan i carfax?

(redigerad)
16 timmar sedan, Gubben said:

Tack för svaren👍

Blir att ta en carfax innan jag åker och kikar på den.

men tydligen så ska den ha varit krockad en gång i usa men vet inte hur mycket.

Ser man storleken på skadan i carfax?

Man ser tyvärr oftast inte storleken på skadan i carfaxen. Googla gärna på chassinumret, ibland kan man få upp rätt skrämmande bilder på hur bilen har sett ut. Ofta har de sålts som "salvage" i usa. Alltså klassat som skrot och förbjudet att tas i trafik igen. Fråga han om han vet hur pass stor skada det var och när och varför den är omlackad :) Jag hade tappat intresset direkt för något som har varit krockat i usa, det känns aldrig bra enligt mig :) Då känns det bättre att leta upp en ärligare bil, det är ju ändå bil för 150-200 tkr :)

Men det kan ju ha varit en liten skada med :)

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1