Jump to content

Recommended Posts

Jag har en liten fråga och hittar ingen relaterad i sökfunktionen.

Föregående ägare har bytt vxl. låda från C4 till Toploader.

C4 wiren var ansluten till lådan, men var ej ansluten i mätaren.

Troligvis pga att den är för kort då ansl. på låda är motsatt på toploadern.

Nu har jag demonterat wiren, drevet(vita/beige) som sitter på wiren är rätt för lådan. Men när jag kikar in i hålet på lådan, inte det lättaste då vxllådsbalken givetvis är precis rakt under wiren infästning, så ser jag inte det motsvarande drevet. Likt en gynekolog känner jag snabbt efter inne i lådan med fingrarna och hittar det svarta drevet, tror jag. Det olyckliga är att det verkar sitta löst för det går att föra längs axels längdled. Frågan är då, måste jag byta ut det och är det svårt? Eller funkar det om jag för fram den mittför ingångshålet och ansluter wire+ drev? Tror att det drevet på axeln har ett ej genomgående kilspår och inte kan glida framåt längs axeln. Kan det vara så att huvudaxelns drev strävar framåt och på så sätt hålls i sin rätta position?

Någon som har en aning. Innan jag börjar demontera kardan och växellåda och beställer drev.

Se bifogad länk.

Tack på förhand Tommy.

http://www.davidkeetoploaders.com/images/cutaway4C.JPG

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...