Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

@RRS550

Ok, om jag inte missminner mig byggdes min 12/1 så frågan är om inte min också börjar närma sig.

 

Den där var läcker, gillar inte vingen bak, men stripes och fälgar som en smäck

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Duckster said:

Alltid...
Oj, där - e Pinocchio på besök idag haha

Nä men skumma lite skall man allt göra, egentligen läsa ordentligt men det är lite kufiska texter ibland

 

:)  är väl mest självklart inget att bry sig om ? Det mesta går säker att lösa fast kanske till en liten kostnad. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-03-29 at 21:30, kroegarn said:

Här kan du få (för tillfället) 131 sidor av feta fälgar att välja mellan :D https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=21189 

Jag har själv suttit och kollat igenom alla dessa sidor. Många sjukt fina fälgar och setups. Men sedan undrar man egentligen hur vissa bilar överhuvudtaget kan rulla. Ser ut som om hela chassit ligger på hjulen..

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Ni som sänker bilen (magneride ) och  med spacers vad köper ni för något och vad kostar det  ?   fått bud på 12 000 monterat och klart.   Och hur mycket   stötigare    sämre komfort blir det.  Synd man inte kan provköra en med sänkning innan man själv fixar det.  Men det är snyggt.  

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, kanske mustang said:

Ni som sänker bilen (magneride ) och  med spacers vad köper ni för något och vad kostar det  ?   fått bud på 12 000 monterat och klart.   Och hur mycket   stötigare    sämre komfort blir det.  Synd man inte kan provköra en med sänkning innan man själv fixar det.  Men det är snyggt.  

Jag har försökt få återförsäljaren att montera GT350 sänkfjädrar (vilka är de enda som jag hittat passar till Magneride 2018 GT), men den tekniskt ansvarige i Europa säger att de inte funkar på bilen, vilket är struntprat då CJ Pony Parts t.o.m har ett youtubeklipp där de gör precis den manövern. Finns förvisso inte i svenska Ford Performance butiken så det är säkert en orsak. 

Kommer att beställa från USA om det inte löser sig... och att jag någon gång får hämta bilen

Komforten kommer bli lite lidande, men lär inte bli en stenhård racebil. Jag får återkomma när jag har lite erfarenhet :) 

Link to comment
Share on other sites

8 minuter sedan, kroegarn said:

Jag har försökt få återförsäljaren att montera GT350 sänkfjädrar (vilka är de enda som jag hittat passar till Magneride 2018 GT), men den tekniskt ansvarige i Europa säger att de inte funkar på bilen, vilket är struntprat då CJ Pony Parts t.o.m har ett youtubeklipp där de gör precis den manövern. Finns förvisso inte i svenska Ford Performance butiken så det är säkert en orsak. 

Kommer att beställa från USA om det inte löser sig... och att jag någon gång får hämta bilen

Komforten kommer bli lite lidande, men lär inte bli en stenhård racebil. Jag får återkomma när jag har lite erfarenhet :) 

Tack  ja väntar på feedback :) 

https://www.cjponyparts.com/ford-performance-lowering-spring-20mm-set-gt350-gt350r-2015-2018-magneride-equipped-gt-2018/p/M5300W/

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, kanske mustang said:

Ni som sänker bilen (magneride ) och  med spacers vad köper ni för något och vad kostar det  ?   fått bud på 12 000 monterat och klart.   Och hur mycket   stötigare    sämre komfort blir det.  Synd man inte kan provköra en med sänkning innan man själv fixar det.  Men det är snyggt.  

Fjädrarna (M-5300-W) kostar 350 dollar i US, installation ligger pa max max 2 timmar om en firma skall göra det så 12000 låter som ett ockerpris. 

Jag kommer köra på spacers till vintersetupen. Jlt, UPR mm har catch cans. Är väl den enklaste modden som du kan göra tar en minut. Frågan är om det hjälper något.

Link to comment
Share on other sites

13 minuter sedan, RRS550 said:

Fjädrarna (M-5300-W) kostar 350 dollar i US, installation ligger pa max max 2 timmar om en firma skall göra det så 12000 låter som ett ockerpris. 

Jag kommer köra på spacers till vintersetupen. Jlt, UPR mm har catch cans. Är väl den enklaste modden som du kan göra tar en minut. Frågan är om det hjälper något.

Det var dem jag hittade  och med spacers och jobb 12 000 vet inte om det var en annan sänkning de menade, det var dem jag fann när jag kollade.  

en del video om Jlt 

 

Link to comment
Share on other sites

Wohooo, igår dök reg.nr upp, bara plåtarna som behöver komma. Lite trång kalender, men 16 april så ska jag bli Mustangägare :D.

Nya förbrukningssifforna om nu någon skulle vara intresserad av dem (inte därför man köper en GT :)):

Testcykel WLTP
Låg 21,1 l/100km
Medium 12,5 l/100km
Hög 10,2 l/100km
Extra hög 9,9 l/100km
Blandad 12 l/100km

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kroegarn said:

Wohooo, igår dök reg.nr upp, bara plåtarna som behöver komma. Lite trång kalender, men 16 april så ska jag bli Mustangägare :D.

Nya förbrukningssifforna om nu någon skulle vara intresserad av dem (inte därför man köper en GT :)):

Testcykel WLTP
Låg 21,1 l/100km
Medium 12,5 l/100km
Hög 10,2 l/100km
Extra hög 9,9 l/100km
Blandad 12 l/100km

Ok kommer det här att påverkar något ?  :) Vad blir skatten per år  för de som  får sin 2018 innan sommaren ? 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, kanske mustang said:

Ok kommer det här att påverkar något ?  :) Vad blir skatten per år  för de som  får sin 2018 innan sommaren ? 

4012:-/år hamnade min på... blir väl lite mindre skillnader på aut resp cab och kombinationerna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...