Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

(redigerad)

460 hp i nya mustang  0-100 under 4 sec ............

FASTER THAN YOU CAN READ THIS HEADLINE: NEW MUSTANG GT CAN GO 0-TO-60 MPH IN LESS THAN FOUR SECONDS

  • Name:  2018-mustang-gt-2.jpg Views: 661 Size:  168.7 KB

    Name:  Ford-Mustang-GT-Drag-Strip-Mode-12-inch-Digital-Cluster.png Views: 620 Size:  92.5 KB
  • 2018 Mustang GT in Drag Strip mode can reach 60 mph in under four seconds – faster than a Porsche 911 and setting a new standard as the fastest Mustang GT ever
  • Redesigned 5.0-liter V8 with all-new available 10-speed SelectShift® automatic sees power increased to 460 horsepower and 420 lb.-ft. of torque
  • Drag Strip mode optimizes torque, transmission and newly available custom-designed Michelin Pilot Sport 4 S tires to deliver maximum acceleration and performance in straight-line driving


DEARBORN, Mich., July 24, 2017 – Ford’s most advanced and powerful Mustang GT is also the fastest ever, achieving 0-to-60-mph in less than four seconds in Drag Strip mode.

The new Mustang is also faster than a $94,000 Porsche 911 Carrera, which Carl Widmann, Mustang chief engineer, attributes to five factors:

  • Improved horsepower and torque output of the redesigned 5.0-liter V8
  • Maximum acceleration of available Drag Strip mode
  • Quicker, smoother shifting of the available 10-speed SelectShift® transmission
  • Optimized traction courtesy of the available custom-designed Michelin Pilot Sport 4 S tires on new Performance Pack
  • “Typically, when you shift gears, you give up time,” said Widmann. “In Drag Strip mode, the engine torque doesn’t drop when you’re shifting. You get peak engine torque and horsepower straight through thanks to our new Ford-built 10-speed transmission.”


The car’s 5.0-liter V8 now features dual-fuel, high-pressure direct injection and low-pressure port fuel injection technology for increased power and efficiency. The engine’s 460 horsepower and 420 lb.-ft. of torque represent improvements over the current model’s 435 horsepower and 400 lb.-ft. The result is an engine that delivers robust low-end torque, high-rpm power and improved fuel efficiency.

Drivers of EcoBoost®-equipped Mustang also will feel increased power on the strip. The retuned EcoBoost four-cylinder generates 310 horsepower and 350 lb.-ft. of torque – a 30 lb.-ft. gain over the current model. In Drag Strip mode with Performance Package and the 10-speed automatic, the 2018 EcoBoost-powered Mustang posts an impressive 0-to-60-mph time of under five seconds.

Drag Strip mode – one of five driver-selectable modes available for 2018 – has been designed to provide maximum acceleration and performance for straight-line driving. Drag Strip mode is primarily controlled by the transmission and delivers a significant acceleration boost, eliminating the lost time usually associated with automatic shifting.

The new 10-speed transmission, with a wide-ratio span and optimized gear spacing, helps deliver higher average power for acceleration – resulting in improved responsiveness and performance. The 10-speed architecture features Ford-patented power-flow and Ford-patented direct-acting hydraulic controls. It’s designed for optimum ratio progression and efficiency, and provides more accurate, quicker upshift and downshift capability.

In addition, an all-new electronic control system features real-time adaptive shift-scheduling algorithms engineered to help ensure the right gear is engaged at the right time, including skip-shift and direct downshift capability.

Compared to the outgoing six-speed, the new 10-speed automatic has quicker shift times and better low-speed tip-in response. It’s uniquely tuned for all five drive modes – normal, sport, track, Drag Strip and snow/wet. Steering wheel-mounted shift paddles allow drivers maximum manual control.

“Gearing matters, and in Drag Strip mode, this car launches better than ever off the line,” said Widmann.

Fans will be able to build and price their very own 2018 Mustang from July 25 by visiting www.ford.com/mustang/2018. New Mustang is due to reach showrooms this fall.

https://media.ford.com/content/fordm...ustang-GT.html

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Gillar inte heller fronten riktigt, men tror man får en annan uppfattning när man ser den live. Men allt annat verkar riktigt bra. Bara inte ford EU skalar av alla options för mycket.

Kommer att hänga på låset till bilhandlaren den dagen när den har premiär i Sverige för en första koll.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gillar inte riktigt de nya fälgarna som finns så jag ville ha de ljusa som jag har på min 2016, få se om de kan ordna det.

Och som sagt blir det mycket dyrare än preliminära priset så hoppar jag affären, 2018 kostar rejält mycket mer än 2017.

574000:- är det preliminära, bygger man med samma spec på den amerikanska siten blir det 58000$ så det är väl gränsfall om det preliminära håller.

Link to comment
Share on other sites

On 2017-10-05 at 18:26, Junkers said:

Jag har nästan beställt en nu...

Ingen slutgiltlig prislista ännu.

Bilen är i vart fall bokad för produktion i januari.

Så du har kunnat preliminärboka?

Fick svaret att det är ca 2 veckor kvar innan man kan göra det.

Vilket återförsäljare har du haft kontakt med?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Jag är ute efter en ny bil.

Har varit intresserad av S550 och nya Camaron. Nu när den uppdaterade mussen är på ingång så har jag skiftat intresse till den istället för 2015-2017 modellen. 

Men det jag skulle vilja bolla med er är, vad är det som gör att ni som köper 2018 modell av musse gör det istället för en Camaro. Nu är priset längre inte en avgörande faktor!

Mvh

 

Link to comment
Share on other sites

Kul att köpa ny bil.

Nu är jag inte målgruppen eftersom jag inte ska köpa en ny musse men på det här forumet är det nog hästkraken i fronten som är grejen liksom ;-) 

Men som alltid när det gäller sånt här prylar ska man inte titta för mycket på data och tekniska skillnader om det ligger inom acceptansnån utan mer förlita sig på känslan och vilken man tror sig trivas bäst med.

Men några baskriterier är alltid bra att sätta upp för sig själv.

Tex. Vill man ha en ny bil, 2018 års modell, med stötstångsmotor köper man en cheva som nog är ensamma om det idag och vill man vara lite åt det modernare hållet får man kikar lite mer på fården o.s.v.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag valde Mustang för att den var billigare och snyggare, klassiska linjer med mycket som känns igen från 60-talet (Camaron skulle kunna vara en japanare)

Nu har jag sålt mussen och den största bristen med den var den urusla kvaliten och den värdelösa servicen hos den lokala mustanghandlaren.

Skillnaden i prestanda än nog rent akademisk, mustangen gick riktigt fint och även snålt.

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Mustangmike said:

Kul att köpa ny bil.

Nu är jag inte målgruppen eftersom jag inte ska köpa en ny musse men på det här forumet är det nog hästkraken i fronten som är grejen liksom ;-) 

Men som alltid när det gäller sånt här prylar ska man inte titta för mycket på data och tekniska skillnader om det ligger inom acceptansnån utan mer förlita sig på känslan och vilken man tror sig trivas bäst med.

Men några baskriterier är alltid bra att sätta upp för sig själv.

Tex. Vill man ha en ny bil, 2018 års modell, med stötstångsmotor köper man en cheva som nog är ensamma om det idag och vill man vara lite åt det modernare hållet får man kikar lite mer på fården o.s.v.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

du missade Magnetic Ride

Link to comment
Share on other sites

Tjena

 

tackar för inputen

 

båda bilarna blir tämligen likvärdiga vad gäller utrustning

 

- Det som skiljer dem åt(grova drag)

- Mussen har adaptiv farthållare

- Mussen har autobroms

- Mussen har filbytarvarning

- Mussen har heldigital instrumentkluster

- Mussen har 10 växlad låda (oklart hur mycket den skiljer mot den 8v i Camaron).  

- Mussen har 3 års vagnskadegaranti

- Camaron har head up display

- Camaron har döda vinkeln varnare

- Camaron har 20" som standard

- Camaron har 100nm mer i vrid

- Camaron väger mindre vet inte exakt siffra men jag har för mig det är någonstans 50-100kg

- Camaron har cylinderavstängning (vet inte om mussen har det). Har kunnat ligga stadigt på 0.7-0.8 i landsvägsfart

- Camaron har den uppgraderade stereon (på Mussen får man lägga till det i custompaketet)

 

Varför listar jag följande saker som bör vara tämligen icke viktiga då det är körupplevelsen som är hela grejen.

Utöver övertaget som Camaron har vad gäller vrid och vikt så är vissa av de övriga sakerna viktiga för mig då jag kommer använda bilen dagligen året om detta gäller utrustning som dena kan ha som den andre inte har.

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Tycker ändå det är lite festligt att Cheva kan hålla liv i stenåldertekniken så länge, så Amerikanskt. Kan nästan se styrelserummet på GM framför mig när teknikerna försöker lägga fram nymodigheter, jojo men till vilken nytta och till vilket pris….Kunderna vill ha rå kraft och upplevelsen och skiter fullständigt i tekniken bara det ser bra ut, gå tillbaka och putsa vidare på LSn igen.

 

:-)

Link to comment
Share on other sites

Tycker ändå det är lite festligt att Cheva kan hålla liv i stenåldertekniken så länge, så Amerikanskt. Kan nästan se styrelserummet på GM framför mig när teknikerna försöker lägga fram nymodigheter, jojo men till vilken nytta och till vilket pris….Kunderna vill ha rå kraft och upplevelsen och skiter fullständigt i tekniken bara det ser bra ut, gå tillbaka och putsa vidare på LSn igen.  

:-)

 

Ja, speciellt jämfört med innovativa ford, som låg i framkant när det gällde bakaxlar.Dom fick ju delad bakaxel redan 2015...*ironi* (förutom några SVT COBRAs 99-04) [emoji6]
Link to comment
Share on other sites

LS3 motorn blir kompakt med stötstångstekniken jämfört med de rejäla toppar Coyote motorn har med dubbla kammar I varje topp. LS3 LT1har ju redan direktinsprutning. Det blir spännande att se vad den direktinsprutade Coyote motorn ger för förbrukningssiffror I EU-cykeln. Hoppas Ford "fuskar" som alla andra med 2018 GT Mustangen så att skatten inte blir extra hög I onödan.

Hoppas 2018 har en bättre lösning för kardanaxeln så att den inte vibrerar och ger brumm I kupen.

Link to comment
Share on other sites

Grattis till äffären. Snygg färg.

Jag väntar tills dom kommer ut till bilhandlaren för testkörning vill inte köpa ännu en osed bil igen + att camaro kommer ut med sin nya facelift 2019. Vill se vad Chevrolet har att erbjuda först. Är inte stressad över nya fordonsskatten som kommer nästa år med tanke på att jag ändå inte har bilen påställd mer än ca 5- 6 månader på året. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...