Jump to content

Recommended Posts

Hej!

På min 78 sitter det en C4 och när jag startar den och ska lägga i backen så är det inte mycket motstånd att lägga i läge R dvs växelspaken kan enkelt klicka sig emellan de olika lägena utan mycket motstånd. Jag vill ha den mera styv då jag växlar så min fundering är hur spänner man upp växelspaken så den tar hårdare? 

 

Hej!
På min 78 sitter det en C4 och när jag startar den och ska lägga i backen så är det inte mycket motstånd att lägga i läge R dvs växelspaken kan enkelt klicka sig emellan de olika lägena utan mycket motstånd. Jag vill ha den mera styv då jag växlar så min fundering är hur spänner man upp växelspaken så den tar hårdare? 
 
Är nog slitet. Kanske spaken i reservbilen kanske är ok. Kollar imorgon.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

  • Like 1

Klassiskt slitage på Ford växelspakar.

Det finns en nylonbussning att köpa som du byter ut i spaken.
Då den är bytt blir den helt stum sidledes men hjälper även till  höjdled.

Gäller även i länkaget från spak till låda.

Gäller det lägena i stålplåten så är det tämligen enkelt att svetsa dit nytt material om det är så pass slitet

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...