December 9, 200420 yr comment_11392 Sitter och kikar igenom NPD:s prislista och ser att kofångarna kostar mindre än 90 dollar, kan det verkligen stämma Är det någon som har köpt därifrån eller vet om det är något att ha?//Stefan
December 9, 200420 yr comment_11393 Jo det stämmer!Dom säljer samma märken som alla andra och det är ett lotteri hur dom ser ut men mer kan man inte begära för det priset."Nordan" märket som är bland dom bättre brukar vara de snyggaste.Det sämsta med att ta hem stötfångare själv med flyg är att det lätt blir repor på dom och är något fel så är det skit att reklammeraNästan bättre du köper från Sven Ullman eller Tony Autoparts.Jag köpte av Sven och fick ge 2000kr för 2år sedan.(Nu är dom säkert billigare)Han är noga med hur han packar dom och det är inga problem att reklammera ifall nått är fel på den
December 9, 200420 yr Author comment_11394 Jo, det är klart att det är smidigare att köpa i hemmatrakterna än på andra sidan jordklotet....Men det blir en jäkla stor prisskillnad om man ändå skall handla lite prylar gämfört med Tony och speciellt från Sven.//Stefan
December 9, 200420 yr comment_11395 Priset stämmer säkert, men du vet att frakt och mellanhänder ska ha sin del innan det landar i våra garage. Det har passerat en del Mustanger i mitt garage under åren och då har även många kofångare har bytts ut.Min erfarenhet är att oberoende av vem som levererat dessa så kan man kort säga att ibland har man tur och får en bra kofångare. Jag har även kommit över original vid något tillfälle och då konstaterat att dessa har haft bättre passform men tyvärr dåligt och ojämnt krom.Det bästa är att se de kofångare man köper innan betalning om man är noga, för det är ett lotteri när det gäller kromdelar oavsett leverantör.
December 9, 200420 yr Author comment_11396 ja för 90 dollar lär dom väl inte göra världens bästa jobb, men det är väl Made in Taiwan i vanlig ordning.Man får väl köpa två och slänga den sämsta :wink:
December 9, 200420 yr comment_11397 Är skillnaden så stor verkligen?kostar den $90 så har du den hemma för ca 11-1200krÄr den fel så är det pengarna i sjön!Köpa lokalt kostar då max 2000kr och då har du inga problem ifall det trasslar.Du slipper köpa 2st som du sa! Som "Sam" säger så är det nästan slumpen som avgör hur dom ser ut och passar.
December 9, 200420 yr Author comment_11398 Nej det var mest med glimten i ögat att jag skall köpa två.Det får bli från Tonys så vet man vet vad man får.//Stefan