MartinvR November 23, 2017 Report November 23, 2017 Hej alla! Ägare av mustang sen maj i år (årsmodell 2017, tillverkad i USA i februari, shadow black med custom-paket inkl. kromade lister och fälgar). Ser fram emot att få lära mig mer av alla kunniga här på forumet! Mvh Martin Rosell 1 Citera
Corvette November 23, 2017 Report November 23, 2017 Dom är coola, många sovande hästar finns att väcka i den. Om du inte har bytt avgassystem, kika på Borla ATAK. Låter grymt på EcoBoost. Citera
Gtttggg November 23, 2017 Report November 23, 2017 Hejsan. Välkommen till forumet och grattis i efterskott till din Mustang. Några planer för bilen? Byt avgassystem på bilen som Corvette skriver. :) Den är ganska tyst original. Jag har ersatt bakre ljuddämpare med Roush axleback och tagit bort resonatorn. (Ljuddämparen i mitten) Samt K&N luftfilter i original boxen. Citera
MartinvR November 27, 2017 Author Report November 27, 2017 Hej alla! Tack för tipset! Den är just nu företagsbil/förmånsbil som jag köpt i mitt Aktiebolag. Planen är att använda den året om och att ha den i bruk så länge som det bara är möjligt. Om ett par år när den har sjunkit i värde så ska jag köpa loss den av mitt företag för att slippa förmånsskatten. Citera
Gtttggg November 27, 2017 Report November 27, 2017 6 timmar sedan, MartinvR said: Hej alla! Tack för tipset! Den är just nu företagsbil/förmånsbil som jag köpt i mitt Aktiebolag. Planen är att använda den året om och att ha den i bruk så länge som det bara är möjligt. Om ett par år när den har sjunkit i värde så ska jag köpa loss den av mitt företag för att slippa förmånsskatten. Du kan alltså inte bygga om bilen "lite" grann pga den är företagsbil/förmånsbil? ;) Citera
MartinvR November 27, 2017 Author Report November 27, 2017 Haha jodå, det kan nog min bokföringstjej motivera för skatteverket ;) Citera
Gtttggg November 28, 2017 Report November 28, 2017 20 timmar sedan, MartinvR said: Haha jodå, det kan nog min bokföringstjej motivera för skatteverket ;) Gäller det även "dekaltrimning" också? :) Citera
Recommended Posts