Loffe May 12, 2003 Report May 12, 2003 Hej,I samband med att jag bytte ut elsystemet på min 66:a med 289:a (motorn är av senare årsmodell) bytte jag också tempgivare. Jag har ettlättmetallinsug med ett "stort hål" för tempgivaren och den jag köpte hette TS24.Problemet är att tempmätaren ligger i botten när man startar precis som den ska, men så fort motorn börjar bli lite varm så sticker mätaren upp hela vägen i botten åt andra hållet, trots att motorn inte går varm. Har jag fel tempgivare, eller kan det vara något fel i elpiskan? Ska det sitta ettmotstånd mellan tempgivaren och mätaren eller något åt det hållet?Någon som har några idéer eller liknande erfarenheter?Tack på förhand! Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 12, 2003 Report May 12, 2003 Hej.Du har troligen en givare för lampa monterad.Det finns allså en givare för lampa och en givare för mätare.Jag har själv haft detta som problem trodde att det bara fansen typ av givare till temp. Citera
Loffe May 12, 2003 Author Report May 12, 2003 Aha, jag misstänkte att det var nåt åt det hållet. Tack för svaret.Det är händelsevis ingen som vet vilken beteckning tempgivaren för mätare ska ha (som passar "stort hål" i insuget)? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 12, 2003 Report May 12, 2003 Hej Igen.Ring American Racing eller Hansen Racing där finns det kunnigt personal fixar det mesta.Tala om för dom vilken typ av insug du harom det är original eller annat så fixar dom detta. Citera
Recommended Posts