Jump to content

Ford If Försäkring


Corvette

Recommended Posts

Fick just en betalavi från Ford Försäkring på Musse försäkringen.

De har ökat försäkringskostanden på Mussen från 476 till 1358 i halvåret för garage, dvs 3,12 ggr ökning!!!

Någon mer som drabbats av sådan höjning?

Halvförsäkring kommer numera bli 9240:- i halvåret, vågade inte fråga vad helförsäkringen skulle bli sedan!!!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, corvette said:

Fick just en betalavi från Ford Försäkring på Musse försäkringen.

De har ökat försäkringskostanden på Mussen från 476 till 1358 i halvåret för garage, dvs 3,12 ggr ökning!!!

Någon mer som drabbats av sådan höjning?

Halvförsäkring kommer numera bli 9240:- i halvåret, vågade inte fråga vad helförsäkringen skulle bli sedan!!!

Ja det var det jag skrev om för två veckor sedan.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej!

När jag fick nya avin från LF på min 2016 GT hade de höjt med 1000/år. När IF då erbjöd för 1000:- mindre/år, dvs lika mycket som LF innan höjning, hoppade jag på IF. Tyvärr, för sedan när jag ställde av den 31.10 fick jag en smärre chock! 165.-/mån för avställningsförsäkring mot ca 50:-i LF! Tyvärr går det tydligen inte att säga upp försäkringen utan är fast till 1.10 nästa år! Så det IF var billigare i trafik tog man igen när bilen står i garage och hur stor risk tar man då?! Ingen! Djävligt fult! VARNING utfärdas!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...