MrTurbo_1645 December 15, 2004 Report December 15, 2004 Var på Imex i Göteborg och hämtade min bil idag. :mrgreen: Läs om det och se bilderna på min sida; www.saab4fun.com/musse.htmlNågra komentarer kanske? Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 15, 2004 Report December 15, 2004 Hej.Välkommen i Classic Mustang Club då, du har gjortett bra köp att dömma av bilderna. En Mustang som är väl värd att vårda bevara och njuta av, lite pyssel finns alltid att göra oavsett utgångsläge.Min åsikt är att du köpt en fin Mustang 67 Ht ochatt du kommer och få många minnes värda turermed och det är jag säker på. Första steget är regbesikning kanske sedan är detservice olja filter stift eller sedan så vet man aldrigvad som kommer, bara inte talgoxarna och blåmesen börjar att vår kvittra för tidigt då är det svårt att hålla sigfrån att sätta i startnyckeln i tändningslåset. :wink: Citera
MrTurbo_1645 December 15, 2004 Author Report December 15, 2004 Tackar. Jo känner mig nöjd. Bilen kostade med god marginal under 100k hemma. Lite mek blir det under vintern. Bromsar & styrsnäcka behöver en översyn. Rekond e redan beställd med. Satsar på att få tid för regbes i slutet av April / början av Maj. Då lär det vara relativt riskfritt tycker jag. Ev blir det väl headers och dubbelt avgas med, men eftersom avgasystemet var helt okej känner jag att det kan vänta. Citera
Lygdman cmc813 December 16, 2004 Report December 16, 2004 Tycker den ser helt OK ut enligt bilderna, verkar vara ett bra köp Citera
Pernolf cmc 558 December 16, 2004 Report December 16, 2004 Bara att gratulera, men jag saknar lite på hemsidan, när bilen skeppades från USA, hur lång tid tog frakten?Bilen ser jättefin ut!!! Citera
MrTurbo_1645 December 16, 2004 Author Report December 16, 2004 Tycker den ser helt OK ut enligt bilderna, verkar vara ett bra köpTackar! Bara att gratulera, men jag saknar lite på hemsidan, när bilen skeppades från USA, hur lång tid tog frakten?Bilen ser jättefin ut!!!Tack, vet tyvärr inte exakt när den skeppades. Kanske man kan se i några papper någonstans? Men tog nog ca 8veckor, vart lite förseningar, tydligen mycket i hamnarna i USA nu... Citera
Stig December 16, 2004 Report December 16, 2004 Grattis! Ser ju väldigt fin ut på bilderna. Verkar rostfri som så när på lite ytrost på luftrenare. lätt fixat. Mycket bil för pengarna verkar det som.Kul.En tvätt, lite små fix, lite polering och du har en fin fin bil. Den här kan du ha glädje av länge. Fin (h)julklapp.hälsning Stig Citera
MrTurbo_1645 December 20, 2004 Author Report December 20, 2004 Vi spanade igenom bromsar och tänddetaljer igår. Alla bromsklossar var dåliga, alla trummorna var riktigt bra, hjullagren fram var totalt slut och lite blandat så. Men kul att mecka med grejer från 67 och de är knappt rostiga, bara skitiga. Fick förklaringen på varför den gick så ojämnt med. Rotor & brytare var bytta men de hade inte monterat jordkabel till brytarplattan och vacumslangen till fördelaren var lös. Konstigt att den gick lite illa? Måste erkänna att utan Björn hade det nog inte vart nått vettigt gjort. Är "prao" ännu. :wink: Nu spinner V8;an som en liten kisse. Några nyfikna släktingar var med och kikade på bilen med, även de som bannat mig över mitt inköp fick vackert erkänna att det var en fin bil. Några nya bilder togs med med. Citera
Recommended Posts