Camilla72 February 14, 2018 Report February 14, 2018 Hejsan. Har en mustang med rak 6:a i från -66. Har bytt till scott drake headers och tänkte byta förgasare med. Men det är en djungel tycker jag. Hur skall man tänka? Har fått erbjudande om en wbeber 38 dges (fajs). Företaget sger att dessa är mkt bra?? Har även talat med en person på rallydelar i Vretstorp. Som säger att jag inte behöver ngn sådan förgasare utan kanske weber 34 osv . Men han vill inte berätta exakt vad de heter osv. Jag vill gärna läsa lite om dem osv. Jag skall inte busköra med min bil, är för gammal. Men vill ha lite mer "tryck" i bilen. Därav vill jag ha ny förgasare. Så jag behöver verkligen hjälp. Med vänlig hälsning Camilla Citera
inge. February 14, 2018 Report February 14, 2018 hej, jag har också en 6a och har gjort en adapt och monterat en 2ports ford förgasare funkar kanon,om du vill ha mer detaljer ring mig i början av mars,jag är på semester.08 744 47 64 hör av dig! Citera
200 February 16, 2018 Report February 16, 2018 Har du originalfördelare kvar måste du byta den också pga scv.gå in på ford six forum där finns massor av info. Skaffa gärna boken ford falcon performance ,där står det mycket om olika uppgraderingar av fords raka 6:a (har den själv) är det aut eller manuell? Autolite 2100 med inte för stor cfm är bra weber 32/36 är bra holley 5200 är iprincip en weber 32/36 mvh björn Citera
200 February 16, 2018 Report February 16, 2018 Lite tillägg. Kolla verkligen upp vad du har tex topplocket (står på insuget), vad för sorts förgasare (1100) är det med eller utan scv jag själv hade felaktig 1101. Även fördelaren kan vara fel. Grejen är att scv förgasare kräver scv fördelare mvh björn Citera
Camilla72 February 20, 2018 Author Report February 20, 2018 Hejsan. Tack för era svar. Hjälper mig mycket hur jag skall tänka och gå tillväga. Med vänlig hälsning Camilla Citera
Recommended Posts