Jump to content

Recommended Posts

Hej, skaffade en Mustang 2015 cab för ca 1.5 år sedan.

Har egentligen aldrig varit bilintresserad på det sätt som de flesta verkar vara här :)

Att det blev just en Mustang har väl att göra med att vi varit en del i USA och har då hyrt Mustanger och Camaros på resorna. Och vid något tillfälle så bestämde jag mig för att om man nu ska köpa en bil att åka runt i hemma för rent nöjes skull, så vore det skoj med en Mustang cab (då jag gillar Mustangen mer). Så sagt och gjort så började jag kolla runt och hittade någon som precis plockat hem Mustanger från Florida och dom hade en som stämde överens med vad jag letade efter. Kriterierna var egentligen ganska få, då jag inte är någon expert på området. Jag ville ha en vit bil, cab, automat och så skulle bilen ha originallysen fram och bak. Det var väl egentligen vad jag tagit reda på :) Jag hade hört förr att det kunde skilja just på lyktorna på bilar sålda i USA vs sålda i EU, framförallt bak, så det var därför en av sakerna jag googlade och såg att det är skillnad på USA och EU. Sedan fick jag även lära mig att EU inte heller har lyktorna med LED(?). Och det var väl en detalj jag tyckte var snygg. Den fanns även på en eller flera tidigare modeller och var något jag tyckte var lite kul/annorlunda.

Hur som helst. Det har blivit en del roliga mil att bara glida runt. Mest med vovven. Sambon tycker tydligen mer om att cruisa runt bland apelsinodlingar och amerikansk landsbygd. Så det blir mest jag och hunden som glider runt lite.

Gick häromdan med i klubben och registrerade mig här i forumet. Så jag antar man kommer se om man kan dyka upp på några träffar etc. och se vad folk har gjort med sina mustanger.

Med vänlig hälsning

Andreas Öhr
Östergötland

1.jpg

• Like 3