Jump to content

halvförsäkring


fender strata

Recommended Posts

Gissar att det ingår i ngn del av Länsförsäkringars MaxiMera som har detta:

MaxiMERA

Är en tilläggsförsäkring som du köper som ett komplement till din gällande Mer-försäkring. Den ger dig extra trygghet när du är ute på vägarna själv eller tillsammans med din familj.

Med MaxiMERA får du:

  • Ett utökat maskinskadeskydd som gäller om bilen gått längst 15 000 mil (istället för 12 000 mil) och är högst 8 år.
  • Självriskeliminering vid skador på vagnskadegarantin som överstiger 2 000 kronor.
  • Ingen självrisk vid kollision med djur.
  • Höjd nyvärdesersättning från ett till två år för stöld och brand.
  • Ersättning för skador på takboxar, takbox med innehåll och cyklar på dragkrok eller takräcke under färd.
  • Ingen självrisk vid allriskskador.

MER-försäkring

Är det viktigt att ha tillgång till din bil i alla lägen ger vår tilläggsförsäkring MER ett bra skydd. Försäkringen betalar till exempel:

  • 75 procent av kostnaden för en hyrbil under reparationstiden upp till 60 dagar.
  • Kontant ersättning på 100 kronor per dag istället för hyrbil.
  • Sänkt självrisk och ersättning om du krockar med ett djur eller vid skadegörelse, även om du bara har en halvförsäkring.

 

Från villkoren i MER-försäkring:

Din självrisk – det du själv måste betala – är 1 000 kronor
Den här typen av skador betalas i och för sig också om du har en vagnskadeförsäkring eller fortfarande har en gällande vagnskade- garanti, men i den försäkringen är självrisken högre och du har heller ingen rätt till hyrbil.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Junkers said:

Gissar att det ingår i ngn del av Länsförsäkringars MaxiMera som har detta:

MaxiMERA

Är en tilläggsförsäkring som du köper som ett komplement till din gällande Mer-försäkring. Den ger dig extra trygghet när du är ute på vägarna själv eller tillsammans med din familj.

Med MaxiMERA får du:

  • Ett utökat maskinskadeskydd som gäller om bilen gått längst 15 000 mil (istället för 12 000 mil) och är högst 8 år.
  • Självriskeliminering vid skador på vagnskadegarantin som överstiger 2 000 kronor.
  • Ingen självrisk vid kollision med djur.
  • Höjd nyvärdesersättning från ett till två år för stöld och brand.
  • Ersättning för skador på takboxar, takbox med innehåll och cyklar på dragkrok eller takräcke under färd.
  • Ingen självrisk vid allriskskador.

MER-försäkring

Är det viktigt att ha tillgång till din bil i alla lägen ger vår tilläggsförsäkring MER ett bra skydd. Försäkringen betalar till exempel:

  • 75 procent av kostnaden för en hyrbil under reparationstiden upp till 60 dagar.
  • Kontant ersättning på 100 kronor per dag istället för hyrbil.
  • Sänkt självrisk och ersättning om du krockar med ett djur eller vid skadegörelse, även om du bara har en halvförsäkring.

 

Från villkoren i MER-försäkring:

Din självrisk – det du själv måste betala – är 1 000 kronor
Den här typen av skador betalas i och för sig också om du har en vagnskadeförsäkring eller fortfarande har en gällande vagnskade- garanti, men i den försäkringen är självrisken högre och du har heller ingen rätt till hyrbil.

har länsförsäkringar nu, har inte ford någon motsvarande lika bra försäkring   ? 

Link to comment
Share on other sites

Ingen aning premien är ju individuell.

Länsförsäkringar har en del nackdelar också såsom betydligt högre självrisker på motorskada än Folksam men vi har ju fem års garanti...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Själv har jag Länsförsäkringar på min 2016.  Naturligtvis så tog jag den försäkrings som erbjöds  då jag köpte bilen men därefter flyttade jag över till LF.  Jag är helkund i LF och får därmed rabatt på samtliga försäkringar. På if får jag rabatt då jag är medlem i SPF-senionrerna ändå vill if ha 4.000 och LF 1.966 för samma försäkring per år. Denna innehåller tilläggsförsäkring MER.

Jag kollade också med Moderna och de försäkrade inte bilar som har mer än 375 hk vilket Volvo XC 90. Jag förklarade att vår bil är en sommar bil som körs mindre än 1.000 mil om året och som har tracker och som vi inte släpper med blicken även parkerad och med kamera på instrumentbrädan och larm.  Försäkringsagenten skulle ta med sig detta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...