Totto70 July 15, 2018 Report July 15, 2018 Hej, Jag är ute efter en 65-67. Jag är ägare till en 2013 gt500. En riktig klassiker är aldrig fel. Dock skiljer det ju en del på dom nya och dom gamla. Jag har hittat en 67:a Ht 289 med manuell låda som jag ska kika på. Jag letar info för fullt på nätet. Den uppsjö av kunskap som finns här tar jag tacksamt emot om ni vill dela med er. Mvh Tomas Citera
Spawn July 18, 2018 Report July 18, 2018 Hej, Jag sitter i exakt samma sits. Har en 08 GT men letar för fullt efter en vettig 65-67a. Har någon bra tips om vad man ska kolla extra på, har aldrig haft en veteranare innan. Tacksam för tips /ricky Citera
Getaway sthlm July 30, 2018 Report July 30, 2018 Grattis till era fina bilar och välkomna till veteranarnas underbara värld! Typiska mustangsjukor är rost (naturligtvis). Börja med underredet, det ska inte vara kexigt. En annan egenhet är rost i ventilationen som får det att flöda in vatten i kupén vid regn eller tvätt. Häll vatten rätt ner i mitten av ventilationen framför rutan. Det ska inte bildas pölar invändigt. Att laga går men är lite bökigt och ska ge ordentligt avdrag på priset. Gummilister kan vara ett gissel. Dom är ofta torra och måste bytas. Inte alla firmor gör detta så se till att dom är friska. Sen är det som att köpa vilken begagnad bil som helst, kolla efter rassel i motorn som verkar onormalt, tendens till överhettning, funkar alla reglage etc etc. Ett stort plus är att delar till en veteranmusse är relativt billiga och finns stort utbud av. Ett relativt felfritt objekt borde gå på 200 lusentappar och uppåt (HT). En FB eller cab börjar på 250... och va inte rädd för att meka.. det hör till Citera
Spawn August 3, 2018 Report August 3, 2018 Tackar för svar. Bra info ang ventilationen det hade jag ingen aning om. Med vänlig hälsning Ricky Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.