MrTurbo_1645 December 30, 2004 Report December 30, 2004 Känns som jag spammar forumet ju nu... Men slog upp no3 - 2004 av vår eminenta tidning. På sidan sju syns en bild på en familj i en mustang -66 cab.Efter som jag själv har en liten dotter är jag ju intresserad av hur man på ett säkert sätt spänner fast en barnstol i en bil som saknar trepunktsbälten. Man vill ju ha med familjen på sommarens bilturer. Någon här med erfarenheter av detta? Citera
NightMaaN December 30, 2004 Report December 30, 2004 framåtvänd eller bakåtvänd?vid bakåtvänd sitter ju bältet till barnet i stolen och till flera sånna finns speciella "monterings-kitt" d v s speciella band som binder fast barnstolen i sätet..framåtvänd är värre... där har jag inga råd...ps jag har inga erfarenheter i fallet... är som tur är inte far.. Citera
MrTurbo_1645 December 30, 2004 Author Report December 30, 2004 framåtvänd eller bakåtvänd?vid bakåtvänd sitter ju bältet till barnet i stolen och till flera sånna finns speciella "monterings-kitt" d v s speciella band som binder fast barnstolen i sätet..framåtvänd är värre... där har jag inga råd...Jo det är bakåtvänd det gäller. Ska köpa ny stol nu i vår så får väl framföra önskemålen i samband med det. Borde de i affären veta kanske?ps jag har inga erfarenheter i fallet... är som tur är inte far.. "tur är"? Blir säkert annat ljud i pipan om det blir dax någon gång ... :wink: Citera
NightMaaN December 31, 2004 Report December 31, 2004 19 bast och student... nej tack.... men om några år när man har stor stadig fast inkomst och lekt av sig de flesta av barnsligheterna man håller på med så viss.. Citera
Fredrik fd 863 December 31, 2004 Report December 31, 2004 Hej! Både framåtvänd och bakåtvänd går bra i alla fall i en 66-cab.Jag hade bägge i samtidigt förra året, det kommer det att bli även i år. . Bakåtvänd stol fram samt framåtvänd bak. Förrförra året (03) satt det bakåtvänd både fram och bak. Framåtvänd bak kräver dock trepunktsbälte som jag har satt in. Dolde rullen i utrymmet för cabmotorn.Jag har Britax Highway, de funkar.Kul med andra som har små knattar att dela sommarcruisingen med./ FREDRIK Citera
Stefan January 3, 2005 Report January 3, 2005 Så här såg det ut när min dotter följde med mig till Vadstena i somras.Hon somna efter 5minuter om det nu är bra eller dåligt... Citera
Recommended Posts