December 31, 200421 yr comment_12052 Jag har en 5.0 ho från en -91T-bird i min bil som är konverterad till förgasare den går mycket bra 0-100 på 8 sek med en tvåpotrts holley 350cfm och ett orginal insug för 289:aHar en ny edelbrock 600cfm och en accel fördelare på lut till nästa sommar så man får se om det blir någon skillnad.När jag köpte motorn sa dom att det skulle va 245hk i motorn från T-bird och 225hk i mustang motorn, men jag hittade info om T-bird motorn på nätet där det sas att de va 201hk så någon har fel.Det är antagligen bara kammen som skiljer. Report
January 5, 200521 yr comment_12222 Hej.Jag tror att den info du hittat är riktig, du kan annarsgå in på Ford USA hemsida och kolla riktiga fakta. Det skall egentligen inte vara någon större skillnad påmotorn även om den sitter i en annan typ av Fordsom tex T-Bird eller Mustang. Däremot så har det stor betydelse i vilken serie avMustanger typ 5.0l 4.6l 3.8l till alla dessa finns texolika utrustning och trim vilket också påverkar hk. :wink: Report
January 8, 200521 yr Author comment_12308 Japp det är 202hk i en t-bird motor fast man kan nog plussa på endel när man kör utan ac, luftpump mm.Ny hemkommet från landet i väst: Edelbrock 600 + Accel alu fördelare Report